הסכם הריצה המשותפת בין מפלגת חוסן ישראל, בראשות בני גנץ, לתל"ם, בהנהגת משה יעלון, נסגר הערב (שלישי), כך אישרו גורמים במפלגת חוסן לישראל ל"מעריב אונליין". ההסכמות, שכוללות שריון של שלושה מקומות בעשירייה הראשונה לחברי מפלגתו של יעלון, הושגו שעות ספורות לפני נאומו של גנץ, שהתקיים בגני התערוכה, ולו ציפתה המערכת הפוליטית בכיליון עיניים.



לפי גורמים ברשימתו של גנץ, יעלון יהיה מספר 2 ברשימה, בעוד שמקומות 5 ו-8 בעשירייה הראשונה ישוריינו לשני חברי מפלגתו. בצל הדיווחים על חתימת ההסכם, התייחס יעלון בכנס INSS לסוגיה, ואמר: "בואו נמתין עוד כמה שעות והתמונה תתבהר". כשנשאל האם יגיע לאירוע, אמר: "אני שומר סוד". 

"אני במשך כל הזמן קורא לחיבורים. זו הדרך היחידה לקבל את המנדט להרכיב את הממשלה", המשיך שר הביטחון לשעבר, שהוסיף: "עד מועד הגשת הרשימות יהיו יותר משני חיבורים. אני בשנתיים פלוס האחרונות מתארגן לרגעים האלו של הבחירות. הודעתי מראש שאני מתכוון להקים כוח פוליטי שלי ואני כל הדרך קורא לחיבורים כדי ליצור אלטרנטיבה להתמודד בבחירות לקבל מנדט להקים קואליציה ולהקים ממשלה. זו הדרך היחידה להחליף את השלטון". 

עוד אמר יעלון כי הוא "מוצא מכנה משותף בין ימין ממלכתי לבין השמאל הציוני. יש פה מכנה משותף רחב. לכן, איחוד כוחות צריך להיות במסגרת הזאת".

ח"כ לשעבר משה מוץ מטלון, מרשימת תל"ם בראשות יעלון, אמר למעריב: "אני מברך על האיחוד המביא בשורה חדשה לעם ישראל, עם תמהיל אנושי מעולה, של אנשי ביטחון, חינוך, כלכלה וחברה. מומנטום של אחדות ולא של פילוג".
 

את המשא ומתן עם יעלון מנהל מטעם חוסן לישראל הוד בצר, תושב אלקנה, ומי שהיה עוזרו של בני גנץ כרמטכ"ל, בעוד שאת המשא ומתן מטעם יעלון מנהל עו"ד צבי האוזר, שהוזכר כמועמד לרשימה ביחד עם יועז הנדל.



מההסכמים עולה כי השריונים שיעלון יקבל ברשימה הם "על תנאי". כלומר, אם גורמים נוספים, כמו אורלי לוי-אבקסיס, יחברו לרשימה - חלוקת המקומות בה תשתנה.
 
במערכת הפוליטית מצפים בדריכות לנאום הבכורה של יו”ר חוסן לישראל, שישיק בביתן 10 בגני התערוכה את קמפיין הבחירות שלו, וישבור בכך את שתיקתו המפורסמת. 
במפלגת חוסן לישראל אמרו אמש כי מדובר בטיוטה וכי ייתכנו שינויים. את האירוע המסקרן יפתח הערב מיכאל ביטון, ראש עיריית ירוחם לשעבר, שיוצב ברשימת המפלגה לכנסת. מיד לאחר מכן יעלה לבמה גנץ, כשברקע יושמע המנון המפלגה שנכתב במיוחד לרגל האירוע. 
 
בתוך כך, ברקע הציפייה לנאומו הראשון של הרמטכ"ל לשעבר, הכריז הערב שר האוצר, משה כחלון, בראיון בכאן ב' כי "כולנו תרוץ לבד עד הסוף", והוסיף: "חבירה לגנץ זה לא משהו שבא בחשבון". מלבד זאת, הוא חזר על אמירתו לפיה "אחרי כתב אישום ושימוע - ראש הממשלה לא יוכל להמשיך לכהן".

פעילי "בלי איחוד - הקול אבוד" מחוץ לגני התערוכה. צילום: יח"צ
פעילי "בלי איחוד - הקול אבוד" מחוץ לגני התערוכה. צילום: יח"צ