עיתונאי ערוץ 13, רביב דרוקר, אמר הערב (שלישי) ב-103FM כי בני גנץ עשה ויתורים מפליגים למען איחוד "חוסן לישראל" עם רשימתו של משה (בוגי) יעלון. בראיון לתוכניתם של אריה אלדד ובן כספית, לקראת נאומו הצפוי של הרמטכ"ל לשעבר, אמר דרוקר כי גנץ הוא "אדם משעמם" שלא מדבר בצורה כריזמטית כמו ראש הממשלה בנימין נתניהו. 
 
"ממה שאני מבין, גנץ משלם מחיר יקר מדי", אמר דרוקר על ההסכם בין הרשימות. "אני עוד לא יודע פרטים מדויקים, נטל מדיני לא קטן. אני חושב שאולי אצה לו הדרך להביא אותו היום לאירוע. יכול להיות שהוא יצטער על זה בעתיד. יכול להיות שזה גורם אישי - כל הקריירה גנץ היה פקוד של יעלון. כל הדרך ויכול להיות שזה עונג קטן כי הוא עכשיו יהיה פקוד שלו". 
"יעלון הוא ימינה ממנו, אין ספק, גנץ הוא אדם שהסתיר את דעותיו, גנץ הוא יותר שמאל מימין", אמר העיתונאי. "ברור שהוא אוהב את פתרון שתי המדינות אבל זה הראש שלו. אצל יעלון פתרון שתי המדינות טוב לעוד 200 שנה. יעלון מצמצם את מרחב התמרון של גנץ - יעלון התחייב במאה אחוז שלא לשבת בממשלה עם נתניהו. הם גם יוכלו להיפרד, זה איחוד בין סיעות. מרחב התמרון של גנץ הוא עוד יותר קטן ולדעתי הוא לא היה קיים מלכתחילה". 


בן כספית אמר: "כולנו אמרנו שגנץ רוצה להיות שר בכיר אצל נתניהו, הוא מכוון למה שכחלון עשה. מה שאתה אומר זה שהוא מוותר על זה, הוא רץ לראשות הממשלה. הוא לא ישב בממשלת נתניהו אם תהיה החלטה על כתב אישום. משהו פה השתנה גנטית". דרוקר השיב: "השינוי הזה, מגורמים במפלגה הבנתי שזה קרה מזמן. בדיונים הפנימיים לקראת הקמת המפלגה הוא היה מאתגר את האנשים, והיה אומר: 'אני יכול להיות שר ביטחון אצל נתניהו מחר, למה אני צריך ללכת על כל הדבר הזה?'".
אריה אלדד אמר: "התשובה של כחלון היא שעדיף להיות עצמאי מאשר שכיר". דרוקר ענה: "בגלל זה גנץ בעולם האידיאלי היה מעוניין לשמור את האופציה הזו, כלומר להריץ קמפיין מועמדות לראשות ממשלה ולהשאיר את האופציה לכהן כשר ביטחון אצל נתניהו. אבל הוא מבין יותר ויותר והקמפיינרים שלו מבינים את זה יותר ממנו שאין ברירה".

"אתה לא יכול לעשות את זה, אתה לא תנצח בחצי הגמר את לפיד", הוסיף עיתונאי ערוץ 13. "גנץ רוצה, בוא נזכור, גנץ רוצה שנתעסק בגנץ מול נתניהו. אבל עכשיו הוא נמצא בחצי גמר מול לפיד, מתמודד על אוכלוסייה של 20 מנדטים שכל מה שמעניין אותם זה להפיל את נתניהו, ובחצי גמר הזה אם אתה תביא עמדות שונות מאוד ממה שאנשים אלו חושבים הם לא ילכו איתך". 

"אני לא יודע כמה נאומים ושיחות רקע של גנץ עברת, יש לו כמה עיתונאים חברים. הוא מאוד משעמם, זה איש משעמם. היום הוא מקבל 15 דקות, המהדורות יעבירו חי. אנשים עלולים להירדם בטלוויזיה, אנשים רגילים למנת האדרנלין שביבי מצית בהם לטוב לרע", סיכם דרוקר.