שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, התייחס היום (חמישי) בראיון לכאן ב' להופעתו הצפוי בשעה 09:00 בבג"ץ בדבר פסילת המינוי של פרופסור יעל אמיתי למועצת הנגידים של הקרן הישראלית-גרמנית למחקר מדעי. אקוניס, כזכור, צפוי לייצג את עצמו, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט טען כי פסילת המינוי לא אפשרית מבחינה חוקית. בנוסף, דיבר אקוניס גם על הסקרים המחמיאים להם זוכה מפלגת "חוסן לישראל" אחרי נאום פתיחת הקמפיין של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ והמיזוג עם מפלגתו של בוגי יעלון.



"הליכוד שומר על כוחו ואפילו עולה בחלק מן הסקרים", טען אקוניס. "חוסן לישראל תופסת באופן כמעט מדויק את מקומה של "המחנה הציוני" כפי שבא לידי ביטוי בבחירות 2015. אם להיות פרשן לענייני סקרים, אנחנו רואים איך חוסן לישראל שואבת כמעט באופן טוטלי את מצביעי המחנה הציוני. מפלגת העבודה כמעט מתפוגגת".


אקוניס חזר על טענותיהם של חבריו למפלגה, לפיהן בני גנץ הוא שמאלני, והוסיף כי "גם המחנה הציוני ניסו לטשטש את היותם שמאלנים. זה לא בושה להיות שמאל, צריך לעמוד ולהגיד את זה. גנץ טשטש את עמדותיו, הנאום שלו היה דומה לנאום הבחירות של יאיר לפיד ב-2013. למה הם לא אומרים את מה שאנשי המחנה הלאומי מצפים לשמוע מהם? אני אגיד לך למה, כי הם לא מהמחנה הלאומי. הם לא בימין, הם בשמאל".


לאחר מכן, התייחס אקוניס לדיון שיתקיים היום בבג"ץ באשר למינויה של פרופסור אמיתי לקרן המחקר. אקוניס, כזכור, דבק בעמדתו שלא לאפשר את המינוי, על אף שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לא היה מוכן להגן עליו משפטית בדיון וטען כי פסילת המינוי היא לא אפשרית מבחינת החוק. "אני דבק באמת שלי, באמונה המוחלטת שלי ובעיקר בחוק הישראלי", טען אקוניס. "החוק, שלא אני כתבתי, נכתב לפני הרבה שנים. החוק הישראלי אוסר על קריאות לסרבנות באופן חד משמעי. אדם שקורא לסרבנות בצה"ל איננו יכול, להשקפת עולמי, לייצג את ישראל בפורומים בינלאומיים. אני מצטער מעומק ליבי לשמוע את השקרים של ועד ראשי האוניברסיטאות". 

לאחר מכן, טען אקוניס כי ועד ראשי האוניברסיטאות משקר באשר להשהיית הפעילות של קרן המחקר, וטען כי גם פרופסור אמיתי לא דיברה אמת. "בקיץ היא אמרה שהיא לא חתמה, אחר כך אמרה שהיא לא זוכרת ואחר כך שזו רק קריאה לסרבנות בצפון", טען. "הקרן אישרה את כל תוכניות העבודה, היא לא משותקת, אלו סתם שקרים".
לאחר שנשאל האם יכבד את פסיקת בג"ץ במידה וזה יפסוק נגד עמדתו, אמר אקוניס כי "מנחם בגין אמר 'יש שופטים בירושלים'. אם בית המשפט העליון יורה לי לחתום, אני אכבד את החלטתו אבל אעמוד על דעתי שהגברת אמיתי אינה ראויה לשמש נציגה של ישראל".