דיוניהם של היועץ המשפטי לממשלה וצוותו בתיקי בנימין נתניהו הסתיימו, וכפי שפורסם ב"מעריב" ב־11 בינואר - אביחי מנדלבליט דוחה את בקשתם של פרקליטי ראש הממשלה, ויפרסם את הכרעתו אם להעמידו לדין כבר בשבועות הקרובים. ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שנאלץ להתפטר מתפקידו בעקבות כתב אישום מסתמן נגדו ומאוחר יותר הורשע בעבירות שוחד והפרת אמונים, התייחס היום (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM לחקירות נתניהו וגם לזינוק בסקרים של בני גנץ, הכוכב החדש בשמי הפוליטיקה.
היועמ"ש החליט לפרסם את החלטתו בתיקי נתניהו לפני הבחירות. אני רוצה לשאול אותך אם זו החלטה ראויה? האם זה לא פוגע כמו שאומר ביבי בהליך הדמוקרטי של הבחירות?
"הסיבה שזה הופך להיות פתאום רגיש זה משום שהבחירות הוקדמו, לא משום שהיועמ"ש הזדרז. היועמ"ש לא הזדרז, להפך. הייתה טענה כלפיו שאני לא מתייחס אליה, לא חושב שהיא רלוונטית כרגע, שהוא נתן לתהליך הזה להתמשך זמן מאוד ממושך, וקראתי לא אחת כתבות מפי פרשנים, ידענים ומומחים למיניהם שמסבירים שזה נמשך מעבר לכל זמן סביר. אז ודאי שאי אפשר להאשים אותו שהוא מזדרז פתאום. בהחלט נכון הוא שמי שגרם לחיכוך כביכול בין הבחירות לבין הפרסום של החלטת היועמ"ש, זה מי שהחליט להקדים את הבחירות בשמונה חודשים".

נתניהו טוען שהיועמ"ש נכנע ללחץ של השמאל והתקשורת ולכן מגיש נכתב כתב אישום לפני הבחירות.
"בסדר. זו טענה של נתניהו, אני מניח שהיא לא עושה רושם רב מדי על אף אחד. כל אחד מבין מה עומד מאחורי האשמות הללו. אנחנו צפויים בזמן הקרוב לשמוע חרפות, גידופים, התקפות ואיומים על כל מי שיכול לפגוע בסיכוייו של רה"מ, כולל קשת רחבה מאוד של אנשים. החל מיריביו הפוליטיים - בוודאי אחד מהם עכשיו זה רא"ל במיל' גנץ, וממשיך ביועצים משפטיים וכלה גם ביריבים ישנים, גם אני נמצא ברשימה. אני שומע מידי כמה ימים תגובה מבית רה"מ נגד אולמרט ונגד משפחתו".


"אם יוחלט להעמיד אותו לדין בכפוף לשימוע זה יהיה שימוע ושם רה"מ יוכל להציג את טענותיו ולאחר מכן אם יהיה משפט הוא יציג את עמדותיו, ואז נדע אם הוא צריך לעמוד לדין או לא. אמרתי שרה"מ חייב להיות מסולק מתפקידו עכשיו מיד על הדברים שהוא עושה עכשיו, הדברים שהוא עושה עכשיו הם דברים שבהם הוא משעבד, פוגע באינטרסים של מדינת ישראל, באינטרסים הלאומיים לצורך מאבק ההישרדות שלו. אין דבר יותר חמור בעיני או פלילי בעיני מאשר הדבר הזה. זה קורה כל יום עכשיו כדי למנוע את העמדתו לדין או את ההחלטה של היועמ"ש, או כדי להסית את דעת הקהל".
 
אבל מה זה עבירות פליליות חמורות?
"זה אם אנחנו מסוגלים לקבל החלטות בנושאים לאומיים שלא על פי שיקול דעת ענייני שנסגר, לצורך העניין, זו בעיני עבירה פלילית חמורה. אני חושב שסגנון הדיבור, סגנון ההתנהלות שיוצא מרחוב בלפור בירושלים הוא מעורר שאט נפש. ההתנפלות הזאת, האשמת כל העולם, האשמת כל יריביו, גיבובי השקרים והטלת האשמות. פעם אחת על גנץ פעם שנייה על בנט לצורך העניין, פעם שלישית עלי או על בני משפחתי, ופעם רביעית על גורמים אחרים. כל הדברים הללו כל הסגנון הזה, גסות הרוח החשדות הללו, זה מעורר שאט נפש".
השבוע הפוליטי עמד בסימן בני גנץ. ההופעה הראשונה שלו אחרי המהפך בסקרים. איך התרשמת מגנץ?
"קודם כל גנץ הוא לא בדיוק אדם חדש בשבילי. הכרתי אותו כאלוף בצבא, הוא פעל בתקופה שהייתי ראש ממשלה ומידי פעם היינו משוחחים כשאפשרו לנו, ויכולתי להתרשם ממנו וגם אז התרשמתי מאדם שהוא איש מקצוע נקי, תרבותי, מדויק בדברים שהוא היה צריך להשיג בעבר הוא עשה את זה בצורה מקצועית, עניינית, נטולת פאתוס מזויף, בהחלט מעורר כבוד כלפיו".
הוא מצליח לסגור את הפער עם נתניהו בצורה משמעותית לגבי ההתאמה לראשות הממשלה. 
"אני מאוד מקווה שבני גנץ יצליח להגיע להישג משמעותי. אני רוצה להיות זהיר. ניסיון החיים לימד אותנו שאחרי הבום הראשון של ההופעה הראשונה הדרמטית והמאוד מיוחדת, הדברים לאט מתאזנים ולא תמיד התוצאה הראשונית היא התוצאה בסופו של יום. אבל אין ספק שההופעה שלו והתגובה להופעה שלו מצביעות על כך שכנראה בקרב הציבור, בקרב חלק לא מבוטל מהציבור, היה חסר משהו, הייתה כמיהה למשהו אחר. ככל הנראה בהופעה שלו, בדרך המכובדת שהוא מופיע בתוכן הנמרץ של הדברים, בהחלט היה מענה לכמיהה אצל חלק מהציבור וזה מתבטא גם בתגובות לסקרים".

איך הרגשת כשאנשי הליכוד קוראים לגנץ שמאלן?
"אני לא מכיר אותו כשמאלן, לא מכיר אותו כימני אלא כישראלי פטריוט, שבוודאי דואג למדינה ולעתידה ואני לחלוטין זורם עם הדברים שהוא אמר על עתיד המדינה, הדור הבא, הנכדים שלנו, האופי של החיים הציבוריים, דרך ההתנהלות של החיים הציבוריים, כל הדברים הללו שהוא אמר נשמעים אמיתיים וגם הם בת קול למה שאני שומע יום יום כשאני הולך ברחוב ונפגש עם אנשים, שומע את הדאגה שלהם ואת החששות שלהם ואת הרצון שלהם שיחול שינוי".
כמי שהיה ראש ממשלה, עד כמה לדעתך אדם שהיה רמטכ"ל עם ניסיון צבאי עשיר, אבל חסר ניסיון פוליטי יוכל להתאים לתפקיד הקשה הזה של ראש ממשלה?
"תראה, הניסיון בהחלט דבר לא מנוטרל ואני מעריך שבסביבה הקרובה של בני גנץ יהיו גם לא מעט אנשים עם ניסיון. אני לא יודע להגיד לך עכשיו שאני מעריך שגנץ יהיה בהכרח רה"מ הבא, אני חושב שהופעתו מציעה סיכוי שייווצר גוש שלא יאפשר לימין הקיצוני בראשותו של נתניהו להרכיב ממשלה. זה אני מקווה שיקרה ולפי דעתי זו המטרה המיידית החשובה ביותר. באיזה מידה זה גם יאפשר לבני עצמו להיות זה שמרכיב את הממשלה? אני חושב שזה קצת מוקדם להעריך, ואני מציע להיות סבלניים בעניין הזה. אבל מדובר באדם שהיה מעורב בקריירה שלו בקבלת החלטות לאומיות בדרגים הבכירים ביותר ואני חושב שהוא הביא איתו הרבה ניסיון מהבחינה הזאת ממה שהביא ביבי כאשר הוא נבחר לראשונה לראש ממשלה, כך שהכל עניין יחסי".
הובלת אותי לאפשרות לאיחודים פוליטיים. מה שקרה עכשיו בין גנץ ליעלון הוכיח שאיחודים עובדים הם מביאים לתוצאות טובות. עד כמה לדעתך לפיד צריך להצטרף לגנץ וליצרו גוש גדול? הם יחד 35 מנדטים.
"במדינה שבה יש גיוון די גדול במערכת הפוליטית במפלגות שונות שבהרבה מקרים החלקים יותר גדולים מאשר השלם, כלומר השלם יותר גדול מסך כל חלקיו. ולכן לא בטוח בכלל, יכול להיות שאת האיחוד או את השיתוף ביניהם יהיה אפשר לעשות אחרי הבחירות. אני לא קורא, לא חושב שצריך ללחוץ על יאיר לפיד להתאחד בני גנץ, אני לא חושב שאם בני גנץ לא מרגיש שהוא צריך להתאחד עם לפיד שזה צריך לקרות". 
"יצביעו בעדו ויצביע ובעדו. אם שניהם מתחייבים - זה הרושם שנוצר, אני מקווה שהוא נכון, שהם לא ילכו עם ביבי ודאי לא בנסיבות הללו לשיתוף פעולה, ממילא ייווצר מצב שהם יצטרכו לשתף פעולה אחרי הבחירות וגם זה טוב. אנחנו יודעים שכשהם רצים עבורם בנפרד  לפי הסקרים, כן? הם מקבלים מספר מאוד מרשים ביחד לחוד. לכן אני מציע לא להתפעל לא מהאפשרות הזאת ולא מזאת, תן לדברים להתפתח באופן טבעי. זו דעתי. אני חושב שכל מי שפועל כדי להביא לחילופי השלטון - וזה נכון אגב גם לגבי אבי גבאי, אני בהחלט לא מציע לאף אחד להתייחס בביטול למפלגת העבודה. מפלגת העבודה תהיה ותהיה לה נציגות וראוי שתהיה לה נציגות כי יש שם אנשים בהחלט טובים. אני מאוד רוצה שעמיר פרץ ימשיך להיות בעל תפקיד משפיע בחיים הציבוריים שלנו והוא גם ראוי".