בצל הקריאות לאיחוד בין מפלגתו לזו שבראשה עומד הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, נשא הערב (שני) יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, דברים בכנס של התנועה לאיכות השלטון במודיעין. במהלך נאומו תקף לפיד את ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשאמר כי "נתניהו רוצה את השלטון כדי להינצל מהחקירות. מבחינתו, אם הוא לא יהיה בשלטון הוא יגמור בכלא".



"מה שחשוב באמת הוא לא נתניהו, אני או גנץ, מה שחשוב באמת זה שהממשלה תוציא פחות על עצמה ויותר על מעונות יום ועצמאים", אמר לפיד בפתח דבריו, והוסיף: "מה שחשוב באמת זה שהממשלה לא תגרום לישראלים טובים לשנוא אחד את השני. אנחנו לא כאלה. אנחנו פה ביחד. אסור לשתוק מול ההסתה, אסור לשתוק מול ההשחתה. צריך להתייצב מולה עם סכין בין השיניים".



"תגידו מה שתגידו על נתניהו", הוסיף יו"ר יש עתיד", "הוא (נתניהו) יודע לעשות קמפיינים. חד אכזרי בלי לקחת שבויים. ככה אתייצב מולו. אנחנו יודעים לעשות את זה, ומי שלא יודע לעשות את זה, הוא יאכל אותו בלי מלח. התשובה של נתניהו תהיה כמו תמיד. אני אומר לו מפה, לא יילך לך, המדינה יותר חשובה ממך, הילדים יותר חשובים ממך. הגיע הזמן שתלך הביתה".


מהליכוד נמסר בתגובה לדברי לפיד בכנס: "לפני שלפיד מטיף מוסר, מוטב שיסביר לציבור - על מה דיבר עם נוני מוזס בעשרות פגישות חשאיות שקיים בדירת מסתור של איש עסקים בסביון, ומדוע מחק את הפגישות מיומנו? האם זה מפני שהעביר עשרות מיליוני שקלים בפרסום דרך שרי יש עתיד לנוני מוזס וקידם למענו את החוק לסגירת ישראל היום תמורת סיקור מלטף שקיבל בידיעות אחרונות?".