לקראת המאבק בפריימריז: השר לשעבר, גדעון סער, התייחס הערב (שני) בראיונות בשלושת ערוצי החדשות המרכזיים לטענות רה"מ בנימין נתניהו נגדו, לפיהן הוא חותר להקמת הממשלה הבאה במקומו. במסגרת דבריו, שהובאו בחדשות 12, טען סער כי "הדברים מופרכים", והוסיף: "אני מוכן לעמוד בראש משלחת הליכוד ולהמליץ לנשיא המדינה על הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו".



"מדובר בעלילת כזב", קבע סער, שהסביר: "זה התחיל מסיפורים על קונספירציה עם הנשיא. זה עבר לטענה כאילו עשיתי זאת מול גורמים בקואליציה, עכשיו יש מקור שלישי שעשיתי את זה עם מישהו מהליכוד. תביאו ראיה. רה"מ פעמיים יצר והפיץ עלילת כזב, פעם אחת ביום הולדת ופעם שנייה בחגיגת חנוכה של הליכוד. במערכת בחירות חיצונית זה נוצל כדי לתקוף אותי ערב הפריימריז. רה"מ מדבר אתמול על השימוע, אבל באוקטובר לא היה שום שימוע. הוא מעדכן את הסיפור". 

כשנשאל האם לא יסכים לקחת על עצמו את משימת הרכבת הממשלה, הצהיר: "כל אחת משלושת הגרסאות כוזבת. באף אחת אין אפילו גרעין של אמת. אין כלום כי לא היה כלום. נתניהו הוא מועמד הליכוד ואני עומד מאחורי המועמד כפי שתמיד עמדתי. אני מוכן לעמוד בראש משלחת הליכוד ולהמליץ לנשיא המדינה על הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו. יש רק מערכת נסיבתית אחת, רק אם בעתיד אני אבחר על ידי הליכוד להיות המועמד לראשות הממשלה אז אני ארכיב הממשלה. כל עוד זה לא קורה אני נאמן כפי שתמיד הייתי. אני חייל נאמן של הדרך של הליכוד".

נתניהו. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
נתניהו. צילום: תומר נויברג, פלאש 90


לדבריו, "מנצלים פה את האחריות הממלכתית שלי. מנהלים מסע רדיפה מול פעילים בשטח. עובדים, רה"מ ומשפחתו - כולם מפעילים לחצים על חברי כנסת ואני הבלגתי כי יש לי אחריות, אבל העובדה שאני מכבד את רה"מ כי הוא רה"מ - אין בזה כדי לאפשר לפגוע בשמי הטוב. כל פעם שתהיה פגיעה כזאת אני אעמוד על האמת והיא תנצח את השקרים".


על הפוסט של יאיר נתניהו נגדו, הוסיף: "עצוב. עצוב לי על אדם צעיר. אני לא אנהל פולמוסים על בנו של רה"מ. מה שחשוב, אנחנו לפני מערכת בחירות גורלית למדינת ישראל ולנו חשוב מאד ניצחון הליכוד. אני סומך על חברי הליכוד שהם אנשים חופשיים שהם יודעים מה טובת המדינה והתנועה".
כמו כן, הוא התייחס לדברים שאמרה רונית כץ, אשתו של השר ישראל כץ, נגדו: "האמת שאלה דברים שאינם ראויים לתגובה אבל אומר כך - אני כנראה לא יכול לבנות מחר על קולו של יאיר נתניהו או רונית כץ, אבל יש חברי תנועה שזוכרים מה תרמתי לליכוד ומה היכולות והקישורים שלי, ואני מאמין שהם יצביעו על פי טובת המדינה וטובת התנועה".

בכאן 11 הסביר סער כי "רה"מ עצמו טוען שהוא תמך בריבלין בשני סיבובי הבחירה. אלה האשמות מופרכות, שקריות, חסרות שחר. מאוד מצער שרה"מ מנהל את הקמפיין האגרסיבי הזה כדי לפגוע במועמדותי שעות ספורות לפני פתיחת הקלפיות. הציבור הליכודי רוצה בבחירתי".