בעוד מתפקדי הליכוד פוקדים את הקלפיות ברחבי הארץ ומצביעים בפריימריז של המפלגה, ראש הממשלה בנימין נתניהו דרש היום (שלישי) ממושיקו פסל, מועמד בפריימריז של הליכוד, לחדול מיד מגיוס כספים עבורו במסגרת קמפיין גיוס המונים עליו הכריז המועמד לאחרונה, מה שאכן קרה לאחר מספר שעות.



במכתב שנשלח היום באמצעות עו"ד עמית חדד לפסל נכתב: "מרשי ראש המשלה מר בנימין נתניהו מילא את ידי לפנות אליך בדברים כדלקמן: לאחרונה פורסם כי אתה עומד מאחורי הקמתו והפעלתו של קמפיין לגיוס כספים לצורך מימון הגנתו המשפטית של מרשי ברשת האינטרנט. כפי שידוע לך היטב, מרשי מעולם לא פנה אליך בנושא, והדברים נעשו על ידך שלא בידיעתו של מרשי ושלא על דעתו. בשים לב לדברים, וכדי למנוע טעות, אתה מתבקש בזאת לחדול מהפעלתו של קמפיין זה".



מושיקו פסל, בן 28 ותושב גבעתיים הוא יו"ר סניף הליכוד בחבל מודיעין וידוע כאחד ממארגני הלאומיאדה. הוא מתמודד היום במסגרת הפריימריז של הליכוד על משבצת הצעירים שלה משוריין מקום 32 ברשימה.



הקמפיין שיזם לגיוס כספים למימון ההגנה המשפטית של נתניהו הקנה לו חשיפה רבה. עד כה הוא גייס תרומות בסך 108,763 שקלים מ-614 תורמים. היעד שהציב לעצמו היה מיליון שקלים עד ל-4 במרץ.



הכספים גויסו במסגרת אתר ביאקטיב. באתר נכתב כי המאבק ימומן רק אם יגיע ליעד הגיוס, כלומר, בשלב זה טרם נגבה הכסף מהתורמים. פסל הסביר בדף הקמפיין כי פתח במבצע גיוס הכספים לאחר שבקשות שנתניהו הפנה ליועץ המשפטי לממשלה לאפשר לו לקבל תרומות עבור מימון ההגנה המשפטית שלו סורבו פעם אחר פעם.



"הסיבה לסירוב הוא החשש כי ראש הממשלה יהיה חייב לאותם אנשי עסקים אשר תורמים לו לצורך הגנתו המשפטית. באמצעות תרומות קטנות מאיתנו הציבור, אנו מדלגים על המכשול הזה".