המערכת הפוליטית הגיבה הערב (שבת) ללכידת החשוד הפלסטיני ברצח אורי אנסבכר ז"ל אמש, ובימין קראו להחיל עונש מוות על המחבל, לגרש את משפחתו ולקזז את הכספים שמעבירה הרשות הפלסטינית למשפחות מחבלים, בתגובה לרצח הצעירה ביער עין יעל בירושלים. 
 
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי ישראל "תבוא חשבון" עם כל מי שיפגע בה. "אני מברך את כוחות השב"כ והימ"מ שתוך שעות ספורות לכדו את הרוצח המתועב שרצח את אורי אנסבכר ז"ל. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע בנו ונבוא עמו חשבון. בשמי ובשם עם ישראל אני מבקש להביע תנחומים למשפחת אנסבכר ולחזק אותם ביגונם הכבד", אמר נתניהו.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הודה לכוחות הביטחון על לכידת המחבל. ״בשמי ובשם עם ישראל, אני מבקש להודות לכוחות הביטחון, על זרועותיהם כולן, על לכידת המחבל השפל והנבזה אשר ביצע את הרצח הנורא של אורי אנסבכר ז״ל. לא נרכין ראשנו ולא נרפה במאבק הבלתי מתפשר נגד הטרור. נרדוף את המבצעים והמסייעים לו עד אשר נשיגם ונמצה איתם את הדין בכל מקום בו ינסו להסתתר מפנינו", אמר ריבלין. 
 
"גם הערב, נשלח תפילותינו לנחמה למשפחת אנסבכר ולבית תקוע כולו על זיו העלומים שנקטף ביד מקוללת, על החלל הגדול שהותירה אורי טובת הלב ונדיבת הנפש, בלכתה. יהי זכרה ברוך״, הוסיף נשיא המדינה. 
השר ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, קרא לקיזוז כספים שעוברים למחבלים מכספי המסים שישראל מעבירה לרשות. ״ברגעים אלו מכינים המחבלים את הרצח הנורא הבא של יהודים; קורא לרה״מ: הפעל כבר הערב את החוק לקיזוז כספי מחבלים, השרה שקד ואני נגבה אותך בקבינט. מדובר ברצח מהמחרידים והמזעזעים שידענו", אמר. "המחבל הפלסטיני המתועב שרצח את אורי אנסבכר הי״ד, צפוי להתחיל לקבל משכורת חודשית של כ-20  אלף שקל בתוך ימים אחדים".

בנט הוסיף: "המחבלים הפסיקו לפחד. ברגעים אלו מכינים המחבלים את הרצח הנורא הבא של יהודים, כי הם יודעים שהם צפויים ל״אקזיט״ כלכלי של משכורת להם ולמשפחתם לכל החיים. על ראש הממשלה להפעיל כבר הערב את החוק לקיזוז כספי מחבלים שעבר אך טרם הופעל. אני ושרת המשפטים איילת שקד מתחייבים לגבות את רה״מ בקבינט המדיני-ביטחוני ולפעול להביא רוב קולות למען צעד זה, אל מול כל הלחצים הבינלאומיים״.
יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', קרא לעונש מוות למחבל: "שולח חיזוק למשטרת ישראל ולכוחות הביטחון על לכידת המחבל הנתעב. תנחומיי העמוקים ביותר למשפחת אנסבכר. מהפרטים המעטים שידועים נשמע שזהו בדיוק המקרה להפעלת עונש מוות למחבלים כפי שמתאפשר על פי חוק. מעבר לכך מערכת הביטחון חייבת להפעיל את מלוא כובד משקלה על מנת להעביר מסר חד ערכי שדם יהודי אינו הפקר. חייבים להחזיר את ההרתעה. גירוש מידי של המשפחה והריסת ביתה, סגרים, כתרים וביטול היתרי עבודה הם התחלה טובה. אסור שהרצח הנורא הזה יעבור על סדר היום".

ח״כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), יוזם חוק עונש מוות למחבלים, אמר: ״מצער מאוד שרק במקרים טרגיים ומזעזעים כאלה כולם מבינים שאין מנוס מהחלת עונש מוות למחבלים. מפתיע אותי שדווקא כאלה שפעלו ללא לאות למיסמוס החוק מטעמים פוליטיים ציניים, קוראים כעת לעונש מוות למחבלים. כמו כן, הטענות הקבועות נגד החוק, לפיהן החוק לא ירתיע מכיוון שהמחבלים במילא באים בכדי למות - מתבררות כעורבא פרח. המחבל הפחדן רצח באכזריות את אורי אנסבכר זכרונה לברכה, וברח כמו שפן. אני קורא למערכת המשפט לגזור עליו עונש מוות״.
יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, כתב: "מברך את כוחות הביטחון על פעולה מהירה ותקיפה ללכידת המחבל המתועב שרצח את אורי אנסבכר. אויבי ישראל צריכים לדעת שידנו הארוכה תשיג אותם בכל מקום".


יו"ר התנועה, ח"כ ציפי לבני, כתבה: "כבוד, תודה והערכה לכוחות הביטחון שפעלו נמרצות עד שאיתרו ולכדו את הרוצח של אורי אנסבכר ז״ל".