הניסיונות להביא לחיבור בין מפלגת העבודה למפלגת מרצ קבלו הערב תאוצה עם הקמת מטה פעולה משותף לפעילים של מפלגת העבודה, מרצ וארגון "כוח לעובד" במטרה לקדם את המהלך.



הפעילים ובראשם יו"ר המשמרת הצעירה בעבודה תומר פינס ובר גיסין, שהייתה עד לפני שבועיים יו"ר צעירי מרצ, וכן תום פומוביץ ומאיה פרץ מ"כוח לעובד" החליטו על שורה של צעדים מעשיים בשטח כדי לשכנע ולהפעיל לחץ על הנהגת וחברי הכנסת של שתי המפלגות לתמוך בריצה משותפת בבחירות.



"החל מיום שני יהיו לנו עשרה ימים בלבד, עד מועד הגשת הרשימות לכנסת, כדי לקבל את ההחלטה החשובה ביותר שהמפלגה קיבלה בעשורים האחרונים ולהגיש רשימת שמאל מאוחדת לכנסת הקרובה. אני קורא לכל מי שעתיד מפלגת העבודה, ויותר מכך, הערכים, הרעיונות ותפיסת העולם שהיא מייצגת חשובים לו, להצטרף אליי", אמר פינס.



לדבריו, "מציאות שבה מפלגת העבודה מסתכלת לאחוז החסימה בלבן של העיניים, הפריימריז האלה תופסים מקום משני בלבד. החל מעכשיו, אני והשותפות והשותפים שלי לדרך הולכים להשקיע את כל מאמצינו במטרה המרכזית והחשובה באמת - איחוד והצלת השמאל הציוני הישראלי".



בינתיים מתנהל במפלגת העבודה ויכוח סביב ההצעה לחבור למפלגת מרצ. את הרעיון מוביל ח"כ יוסי יונה. ח"כ שלי יחימוביץ אמרה כי היא תתמוך בהצעה כזאת רק אם יתברר שחיבור למרצ יהווה מכפיל כוח.



היום גם הודיע ח"כ לשעבר מיכאל בר זוהר, העומד בראש הזרם המרכזי - החוג הגדול ביותר במפלגת העבודה, כי הוא דורש מחברי הכנסת של מפלגת העבודה ומהמועמדים בפריימריז להתחייב שלא להוביל לאיחוד עם מרצ שכן לדבריו, "אנחנו מפלגת שמאל מרכז שתפישותיה הביטחוניות-מדיניות רחוקות מאלה של מרץ. מיזוג עם מרץ יחייב אותנו להסכים או לפחות להשלים עם ססמאותיה ועמדותיה של מרצ ובכך לנטוש את הדרך הבן-גוריונית אשר לצד מדיניות חברתית מעמיקה, הניפה גם את דגל הביטחון ונראה בעמדות מדיניות ובטחוניות אקטיביסטיות".



בסביבתו של היו"ר אבי גבאי, המתנגד למהלך של איחוד עם מרצ, משוכנעים כי לאחר הפריירמיז, יתייצב ויתחזק מעמדה של המפלגה בציבור והיא תעלה בסקרים. פעילי המטה שהוקם הערב סבורים כי מייד לאחר הפריימריז בעבודה ניתן יהיה לנסות ולשכנע את הנציגים שיבחרו לצאת למהלך של הגשת רשימה משותפת עם מרצ. לדבריהם המכשול העיקרי כעת הוא אבי גבאי.



יו"ר מרצ, תמר זנדברג, אמרה רק לאחרונה כי ״מה שישראל צריכה זה שמאל ברור ובטוח בעצמו. זו האלטרנטיבה היחידה לימין הקיצוני והגזעני. מדהים שגם כאשר העבודה בראשותו צוללת גבאי ממשיך להתנער מהשמאל. אני קוראת לכל אנשי ונשות השמאל בעבודה ובמפלגות אחרות לחבור אלינו בשמאל של ישראל".