ישיבת הממשלה שהתרחשה הבוקר (ראשון) הייתה בסימן הרצח המזעזע שהתרחש בסוף השבוע באזור מזרח ירושלים, של בת השירות הלאומי, אורי אנסבכר ז"ל, מעצרו של החשוד בפעילות מיוחדת של צה"ל והמשטרה והזעם הציבורי סביב הפרשה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו הבהיר: "עד סוף השבוע תושלם עבודת המטה הדרושה למימוש חוק קיזוז משכורות מחבלים".
עוד אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה כי "ביום ראשון הבא אכנס את הקבינט ואנחנו נעביר את ההחלטה הדרושה לקיזוז הכספים. הכספים יקוזזו ושאיש לא יטיל בכך ספק".
גם שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס למצב בפתח הישיבה: "טוב שרה"מ נתניהו הבטיח הבוקר שהוא מתכוון ליישם את החוק לקיזוז כספי טרור.‬ חשוב לקיים הבטחה זו כבר ביום ראשון הבא, החוק עבר בקיץ האחרון ויכל היה לפעול כבר למעלה מחודש. השרה שקד ואני נעניק לרה"מ גיבוי מלא אל מול הלחצים הכבדים של הרשות הפלסטינית. הרוצח המתועב של אורי אנסבכר, השם יקום דמה, יתחיל כבר בימים הקרובים לקבל קצבת טרור של 12-20 אלף ש"ח בחודש לכל חייו, אלא אם ישראל תפעל". 

עוד אמר בנט כי: "כל מה שראש הממשלה צריך לעשות זה לכנס את הקבינט ולהפעיל את החוק למניעת כספי טרור שכבר אושר. אנו דורשים ממנו לכנס דיון כבר הערב כדי שהמחבל לא יראה אגורה שחוקה אלא יימק בכלא. אסור שרוצחים נתעבים נוספים יעשו אקזיט על רצח יהודים".
על החשש במערכת הביטחון מאיום אבו מאזן שאם ישראל תקזז את כספי הטרור הרשות לא תסכים לקחת כספים אחרים אמר בנט: "אם הוא רוצה להתאבד - שיתאבד. זו לא בעיה שלנו. אנו, שרי הימין החדש, נגבה את רה"מ מול אותם איומים של הרשות הפלסטינית".
גם שר הכלכלה אלי כהן התבטא הבוקר בקשר לרצח אנסבכר: "המחבל שרצח את אורי אנסבכר הוא בן מוות וכך צריך להיות לגביו, בגלל אותה פעולה נפשעת שעשה".
יו''ר ועדת החוץ והביטחון ויוזם חוק הקיזוז, ח"כ אבי דיכטר: ''אני מברך על הודעת ראש הממשלה בנוגע לחוק הקיזוז שיזמנו ח''כ שטרן ואני. החוק יבהיר לרשות הפלסטינית: יש מחיר למימון מחבלים, ואנחנו ניגבה אותו. נפעל בכל דרך אפשרית כדי להרתיע את המחבלים''