ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם שר החוץ של עומאן יוסף בן עלאוי בוורשה. נתניהו אמר בפתח הפגישה: "אני שמח לפגוש אותך שוב. ההחלטה האמיצה של הסולטן קאבוס להזמין אותי לבקר בעומאן מביאה לשינוי בעולם. היא סוללת את הדרך לרבים אחרים לעשות את מה שאתה אמרת - לא להיות תקוע בעבר אלא להתקדם אל העתיד. רבים הולכים בעקבותיכם, גם כאלה שנמצאים כאן היום בוועידה".



עוד הוסיף: "אני מודה לכם על המדיניות החיובית הזאת, שפניה לעתיד ושעשויה להוביל לשלום ולשגשוג עבור כולם. אני מודה לך בשם אזרחי ישראל, ואני מרשה לעצמי לומר שגם בשם רבים במזרח התיכון".



שר החוץ של עומאן יוסף בן עלאוי: "זהו חזון חדש וחשוב לעתיד. האנשים במזרח התיכון סבלו רבות כי הם נותרו בעבר. זהו עידן חדש למען העתיד ולמען שגשוג לכל העמים".



כזכור, נתניהו ורעייתו ערכו בנובמבר האחרון ביקור מדיני רשמי בעומאן, שם נפגשו עם הסולטן קאבוס בן סעיד, זאת לאחר מגעים ממושכים שהתנהלו בין המדינות. ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בעומאן היה המפגש הרשמי הראשון בדרג זה, מאז שנת 1996.


הוועידה הבינלאומית שמתקיימת בוורשה עוסקת בשלום ובביטחון במזרח התיכון, ובה משתתפים נציגים מ־60 מדינות, בהם גם שרי חוץ ממדינות ערב. נתניהו צפוי לנאום בפתח הוועידה שמרבית עיסוקה יהיה סביב נושא הקרוב ללבו - האיום האיראני. כבר לפני המראתו, הספיק נתניהו לקחת אחריות על התקיפה האחרונה בקוניטרה, בה נהרגו על פי פרסומים שונים שני אנשי משמרות המהפכה.

יש לציין כי בתחילה, הוועידה הוגדרה כוועידה נגד איראן, אך בלחץ מדינות אירופה סולקה המילה איראן מכל הנושאים בוועידה ושמה שונה ל"וועידת השלום והביטחון במזרח התיכון". למעשה, מדובר בוועידה שנועדה לחזק את הציר הסוני, שארה"ב מובילה במזרח התיכון נגד התפשטות השפעתה של הרפובליקה האסלאמית.