הנסיך הסעודי טורקי אל-פייסל, מי שהיה בעברו מנהל סוכנות המודיעין הסעודית ושגריר בארצות הברית ובבריטניה אמר בשיחה ששודרה היום (רביעי) ב"חדשות 13" כי "נתניהו מרמה את הציבור הישראלי כשהוא טוען שניתן לחמם את היחסים בין המדינות, ללא התקדמות בתהליך השלום עם הפלסטינים. הוא אומר את זה למטרותיו, הוא רץ לבחירות עם מצע של 'תראו מה עשיתי בשבילכם'".
אל-פייסל, מבכירי בית המלוכה הסעודי הסביר כי "אסור לישראלים לתת לרמות אותם ולחשוב שהנושא הפלסטיני הוא נושא ללא פתרון". לדברי אחיינו של המלך סלמאן, נתניהו היה רוצה שתהיה לישראל קודם כל מערכת יחסים עם סעודיה ורק אחר כך נפתור את הנושא הפלסטיני. מנקודת המבט הסעודית זה הפוך. 
עדכנת גורמים במדינה על עצם קיום הראיון לתקשורת הישראלית?

״אני לא עוזב את סעודיה בלי להגיד משהו על תכניותיי. זה לא בגלל שאני בתפקיד רשמי אלא פשוט כי אני מנומס. אני חושב שמה שאני עושה זה הדבר הנכון כי אנחנו צריכים להעביר את המסר שלנו לעם בישראל בצורה ישירה.
הנסיך אל-פייסל ציין כי מעולם "לא נפגש עם ישראלים בעת שכיהן בתפקידים רשמיים". לדבריו, הסיבה לכך היא חוסר שיתוף פעולה מצד הישראלים. אל-פייסל סיפר על פגישתו עם הנשיא שמעון פרס, בארוחת ערב רשמית בדאבוס. ״ישבנו באותו שולחן ופרס הציע שניפגש במקום סודי", סיפר, "אמרתי לו ששום דבר בישראל לא נשאר חשאי".
"העמדה שלנו לגבי שלום במזרח התיכון לוקחת בחשבון את מה שישראל עושה ואומרת. ב-2002 יורש העצר הנסיך עבדאללה המנוח הציג את תכנית השלום שלו - ישראל נסוגה מהשטחים הכבושים תמורת הכרה בישראל ונורמליזציה", אמר, "מהיום הראשון ישראל לא הגיבה ליוזמת השלום שלנו". הוא ציין כי "עם כסף ישראלי ומוח סעודי אפשר להגיע רחוק - כן - אם יהיה שלום. אבל למרבה הצער ישראל מתעלמת מכל המאמצים של סעודיה לעשות שלום ומצפה שסעודיה תושיט לה יד ותתקדם איתה יחד בנושאי טכנולוגיה או מים. זה לא יקרה".
הנסיך הכחיש שיורש העצר מוחמד בן סלמאן מוכן יותר לחמם יחסים עם ישראל מאשר ההנהגה הסעודית בעבר. "יורש העצר הוא נציג נאמן של המדיניות הסעודית. אלה משאלות לב של בכירים בממשלת ישראל", טען, הנסיך תומך בצורה מלאה ובאופן עקבי בסוגיה הפלסטינית". הוא המשיך והסביר כי "אין הבדל בין הנסיך מוחמד למלך סלמאן באף נושא והוא עושה מה שהמלך אומר לו".
מה חושבים בסעודיה על נתניהו?
"אני חושב שהתפיסה לגבי נתניהו בציבור הסעודי שלילית מאוד בגלל מה שקורה בשטח ובגלל הגישה היהירה שלו והתשבוחות העצמיות. זה לא עובר טוב אצל אזרח סעודי".
למרות שבנושא האיראני יש שותפות אינטרסים מוחלטת בין סעודיה לישראל הנסיך טורקי הציג גם כאן קו קשוח. ״אנחנו לא צריכים את נתניהו כדי שיספר לנו על הסכנה האיראנית״, הוא אמר. ״אנחנו רואים בשטח את הפעולות שלהם בסוריה, בעיראק בלבנון, בבחריין ואפילו בסעודיה. למה שנצטרך את נתניהו כדי שידגיש עבורנו את הנקודות האלה. אנחנו לא זקוקים לזה״.
לנסיך טורקי היתה המלצה לצוות השלום של הנשיא טראמפ לקראת הצגת תכנית השלום שלו. "יוזמת השלום הערבית. אמצו אותה. הפכו אותה לשלכם", אמר הנסיך. הוא פסימי לגבי מידת ההתחממות של יחסי ישראל עם סעודיה. "בימי חיי - ולא נשאר לי הרבה - אני לא חושב שאראה פגישה פומבית בין ראש ממשלה ישראלי למלך או ליורש העצר של סעודיה. לא לפני שהנושא הפלסטיני ייפתר", הסביר, "אני מחכה ליוזמת שלום ישראלית. מה ישראל חושבת שצריך לעשות כדי להשיג שלום".
האם תרצה לבקר פעם בירושלים? 
"אני מחכה ליום שיהיה שלום כדי שאוכל לבוא לבקר במקום שאני לא רואה רק כמקום קדוש אלא גם כמקום של ההיסטוריה והמורשת שלי. אברהם הוא לא רק אבי היהודים אלא גם אבי הערבים. ירושלים זה משהו שאני רוצה לראות לפני שאמות ולצערי אני לא אופטימי שזה יקרה. יש בירושלים את רחוב המלך פייסל. זה מקום אחד שאבקר בו מיד אם אבוא לירושלים יום אחד".