ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (חמישי), באמצעות מחלקת הבג"צים, כי ביום ראשון הקרוב בישיבת הממשלה יובא לאישור הממשלה מינויו של שר חוץ שיכהן בתפקיד במקומו של ראש הממשלה. זאת, בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ, בעניין ריבוי התיקים בהם מחזיק רה"מ נתניהו, ביניהם גם תיק הביטחון.



על התצהיר חתום מזכיר הממשלה, יצחק ברוורמן. מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "אנו מברכים על המינוי המסתמן שהגיע רק תחת חרבו המתנוססת של ההליך המשפטי בבית המשפט העליון, ומקווים כי הוא אכן יצא לפועל. לטעמנו, ראוי היה שראש הממשלה לא יגיע למצב בו הוא מחזיק במספר רב כל כך של תיקים חשובים - בהם תיק החוץ והביטחון - בעת ובעונה אחת, ומקווים שהנורמה הפסולה הזו, שהייתה מנת חלקו של ראש הממשלה גם בראשית הקדנציה, לא תחזור על עצמה".



על העתירה חתומה גם חברת הכנסת לאה פדידה (העבודה), שמסרה כי "ההתקפלות של בנימין נתניהו אל מול העתירות שלי ושל התנועה לאיכות השלטון מוכיחה שוב שהוא מבין רק כוח. ולכן, כל פעולה כוחנית שלו לריכוז סמכויות בידיו צריכה להיתקל בתגובה נחושה ובלתי מתפשרת על מנת לייצר כוח נגדי שיוביל לביזור סמכויותיו. אני מקווה שביום הבחירות תתקבל החלטה שתותיר את נתניהו ללא סמכויות שלטוניות כלל".



כזכור, בחודש שעבר הודיע נתניהו כי ימנה שרי חוץ וקליטה חדשים, לאחר שהחזיק בתיקים אלו מאז קום הממשלה. בהודעה שהעביר אז לשרים, נכתב כי "הממשלה רושמת לפניה את הודעתו של ראש הממשלה כי בכוונתו להביא לאישורה של הממשלה בתוך כשבוע הצעה שעניינה מינוי שר עליה וקליטה שימלא את התפקיד במקומו של ראש הממשלה, וכן בכוונתו לאישור הממשלה בהקדם ולא יאוחר ממהלך חודש ינואר 2019, הצעה שעניינה מינוי של שר חוץ שיחליף את ראש הממשלה בתפקיד זה".

התנועה לאיכות השלטון הגישה את העתירה לבג"ץ בחודש שעבר, בדרישה כי יסביר מדוע אינו מוותר על תיקי הממשלה שבידיו. "בשל העומס הכבד המוטל על כתפי רה"מ ומונע ממנו לבצע את תפקידו באופן המיטבי, בשל ריבוי משרדי הממשלה בראשם עומד רה"מ וחשיבותם הרבה ובשל המצב הביטחוני הרגיש בו נמצאת ישראל – רה"מ המכהן במקביל גם כשר החוץ, הבריאות, הביטחון והעלייה והקליטה הוא מצב בלתי סביר באופן קיצוני", נכתב בעתירה.