חבר הכנסת חיים ילין (יש עתיד) הודיע היום (חמישי) כי החליט לסיים את תפקידו במפלגת "יש עתיד" ולא יתמודד ברשימת המפלגה לכנסת הקרובה. לפי דיווח בחדשות 12, ח"כ ילין אמר בשיחות סגורות על לפיד: "יאיר בעט אותי החוצה. הוא הביא הרבה אנשים והבטיח להם הבטחות. הוא לא חשב לרגע על תושבי עוטף עזה שאני מייצג אותם בכנסת. כל מה שעניין אותו זה להציג רשימה נוצצת של אנשים חדשים שיתחרו בגנץ. גנץ בלבל אותו".



מוקדם יותר פרסם חבר הכנסת הודעה רשמית על פרישתו, בה נאמר כי "אלו היו ארבע שנים משמעותיות וממלאות עבורי. הגעתי לכנסת ישראל כנציג עוטף עזה ונציג החקלאות וההתיישבות. במהלך ארבע שנות הקדנציה שלי קידמתי חוקים שנגעו לתושבי עוטף עזה ולתושבי הדרום כולו, ולמען החקלאים והחקלאות במדינת ישראל".



עוד אמר ילין, כי "מאז שעליתי ארצה כחייל בודד והתיישבתי בקיבוץ בארי, אני מקפיד לשרת את החברה והמדינה בכל תפקידיי. כך אמשיך לנהוג גם בהמשך הדרך. אני חקלאי, מתיישב, תושב עוטף עזה ומעל הכל ציוני שאוהב את המדינה. הערכים שלי הם נוף חיי. כל יום וכל שעה. אצלי זו לא ססמא מתחלפת לעת בחירות, לא הצגה ואין לי צורך בהוראות בימוי".


יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, התייחס לעזיבתו של ילין: "הוא חלק משמעותי מיש עתיד ותמיד יהיה. אני בטוח שחיים ימשיך בתרומתו למען מדינת ישראל ואזרחיה בכל מסגרת בה יבחר. אני מודה לו על עשייתו המשמעותית למדינה ולמפלגה". ילין, יש לציין, חשב כי מפלגת "יש עתיד" לא צריכה להצטרף למפלגת "חוסן לישראל", מאחר ואין התאמה אידיאולוגית בין שתי המפלגות. 

חברת הכנסת מירב בן ארי (כולנו) כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "חיים ילין הוא אחד הטובים שהיו בכנסת. עשה עבודה חשובה מאוד עבור תושבי העוטף ומדינת ישראל. אבל יותר מהכל חיים הוא איש מקסים, נעים וחבר שלי. תודה רבה חיימון".

 
ילין, ששימש בעבר כראש המועצה אזורית אשכול, ידוע כמתנגד חריף של מדיניות הממשלה באשר לגבול הרצועה, והאשימה בהתקלחויות האחרונות שהיו בגזרה, ביניהן חודשים ארוכים של שיגור בלוני תבערה לעבר שטחי העוטף, ירי רקטות והפגנות שבועיות בגבול הרצועה.

"שמחתי על הזכות לשרת את עמי", אמר היום ילין. "אני מודה לכם על השותפות. ניפגש במרחבי הנגב ובמשעולי הארץ הזו. כמו תמיד, אהיה בכל מקום שבו אוכל להשפיע, לתקן ולתת כתף למענה של המדינה שלנו ולמען החברה. אני אמשיך לשרת את תושבי עוטף עזה ואת החקלאים במקומות אחרים ובכל דרך כדי להשמיע את קולם".