ח"כ ציפי לבני סיימה קריירה פוליטית של 20 שנה, כשהודיעה היום כי מפלגת התנועה בראשותה לא תתמודד בבחירות לכנסת ה-21. בראיון לחדשות 13 סיפרה לבני על התגובות שקיבלה לאחר הכרזתה. "אני מקבלת תגובות שחלקן מעלות לי דמעות בעיניים. יום מרגש מאוד. כמעט לא יכולה להכיל את כל התגובות האלה. אני מאוד שלמה עם ההחלטה ואני יודעת שהצלחתי להשאיר אצל אנשים משהו משלי", אמרה לבני.
לבני תקפה את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטענה כי על הנושאים עליהם הוא תוקף את השמאל, הוא בעצמו יזם הסכם. "התפיסה שלי היא לשמור על רוב יהודי במדינת ישראל. צריך להיפרד. במו"מ עם קרי ואובמה, נתניהו ניסח כל אות שאומרת שהבסיס למו"מ יהיה קווי 67. ברוב חוצפתו, הוא יצא בסרטון שמאשים את גנץ בזה שהוא נכנע לאובמה. אני הייתי שם בחדר, אני יודעת בדיוק למה נתניהו הסכים. כל אות בנייר הייתה כתובה על ידו". אבל בגלל שאין לו את האומץ להגיע להחלטה הוא אומר שזה "הם". אין כאן הנהגה".
על אפשרות לאיחוד בגוש המרכז אמרה: "אני מקווה שמה שאני קוראת גוש ומחנה יביע עמדה. אנחנו עדיין מספיק זמן לפני בחירות ואני קוראת להם להביע עמדה. הגיע הזמן שהמנהיגות בישראל תדבר". 

 
מעמד הפרישה של לבני היה עצוב ונוגע ללב. היא הגיעה לבית סוקולוב בתל-אביב מלווה רק בדובר ובשתי עוזרות, ללא חברי כנסת, ובלי הרבה הקדמות ניגשה אל הפודיום והקריאה מן הכתב הודעת סיכום ופרידה. "היום אני מבקשת סליחה מכם. מכל איש ואשה שכתבו לי, סימסו טלפונים, אלה שחיבקו אותי ברחוב וביקשו שאהיה חזקה", אמרה לבני וקולה נסדק. "אני עדיין חזקה אבל זוהי ההחלטה הנכונה לעת הזאת. יהיו שיאמרו, 'עדיף היה לה לפרוש בשיא'. מה שמנע ממני לעזוב היתה המחשבה שלא אסלח לעצמי אם אדע שיכולתי לתרום עוד והפסקתי. כל חיי הציבוריים ליוו אותי אותם הערכים הציוניים שינקתי בבית הוריי. פעלתי כדי לשמור על רוב יהודי בישראל ולעגן את  ההכרה הבינלאומית בישראל כמדינת העם היהודי ובזכותנו להגן על עצמנו מול אויבינו".
 
היא ציינה את הדגל המדיני שהניפה בשנים האחרונות ובמרכזו הצורך להיפרדות לשלום מהפלסטינים כדי לשמור על רוב יהודי במדינת ישראל, על זהותה ועל ערכיה. "זוהי הכתובת שעל הקיר, זוהי הכתובת שעל לוח ליבי בכל מקום פוליטי בו הייתי", אמרה. "לפיה קיבלתי החלטות על ביטחונה של מדינת ישראל ופעלתי להביא לאזרחיה שלום. זה המצע, החזון והדרך".
 
"שנים אמרתי, 'קודם המדינה, אח״כ המפלגה ורק אח״כ אני'. היום אני מודיעה שהתנועה בראשותי לא תתמודד בבחירות הקרובות. יש בי הכוח הפנימי להמשיך להיאבק, אבל אין לנו מספיק כוח פוליטי לממש את הדרך שלנו לבד ולא אסלח לעצמי אם קולות המאמינים בדרך יתבזבזו", הוסיפה. בסיום דבריה קומץ עוזריה מחא כפיים והיא מיהרה לעזוב את האולם נרגשת. בחוץ, כמה פעילי מרצ נשאו שלטים שעליהם נכתב, "ציפי, תודה על המאבק המשותף למען הדמוקרטיה" ו"ציפי, תודה על המאבק המשותף בהסתה".