אראל סג"ל שוחח היום (שלישי) בתכניתו ב-103FM עם עורך התוכנית, איתמר פליישמן, בנוגע לדבריו של ישראל כץ, שהובילו לזעם הפולני ולביטול ועידת וישגראד. בהמשך, דיברו השניים גם על שרת החוץ והמשפטים לשעבר, ציפי לבני, שפרשה אתמול מהחיים הפוליטיים, ותקפו אותה בין היתר על רקע התנהלותה במהלך ההתנתקות. 

אראל סג"ל: "בואו נפתח קודם בסיפורו של ממלא מקום שר חוץ הטרי, ישראל כ"ץ, שהצליח לחרב ועידה שחיכו לה כמה שנים".
איתמר פליישמן: "הוא שר החוץ המשפיע ביותר בתולדות מדינת ישראל ביחס לזמן שהוא מכהן בו".
 
אראל סג"ל: "מי שמכיר את ההיסטוריה יודע שבפולין הייתה אנטישמיות איומה אך היו גם 3 מיליון פולנים הרוגים. לשים עליהם את האשמה כמו על הגרמנים זה קצת עיוות האמת. גם אם זה נכון, אתה שר החוץ, אתה חוזר על אמירה שיצחק שמיר אמר בחדרים סגורים. הדהים אותי שבעיתון 'הארץ' אמרו שהם בעד ישראל כ"ץ. אני תוהה מה היה קורה אם הוא היה אומר שהפלסטינים יונקים שנאת יהודים מחלב אמם?". 
 

איתמר פליישמן: "אם ישראל כ"ץ היה אומר שהיהודים הם אלו שבחלב אמם ינקו רשע, אוהבים כסף ורוצחים אנשים, אז היו מצרפים את פרצופו של ישראל כ"ץ עומד ליד עמוס שוקן מחייך וכותבים עליו מאמרים מהללים ושמחים. אולי עוד נגיע לשם. אין לדעת".
 
אראל סג"ל: "אני מבין את הפוזיציה היום ושיש רצון לפגוע בברית בגלל נתניהו, אבל תהיו הוגנים ונאמנים לעצמכם. אתם אלו שקוראים לקיים משא ומתן עם רשות פלסטינית שעומד בראשה ד"ר להכחשת שואה. זו אותה רשות שמשלמת כסף לרוצחים פלסטינים שהורגים יהודים בגלל שהם יהודים. צריך לומר שבשנים האחרונות הפולנים לא רוצחים יהודים. אני לא מכיר פולני שנכנס לבית ודקר ילדה בראשה, אני כן מכיר פלסטינים. תלמדו היסטוריה, משטרת פריז אספה יהודים ונתנה אותם לנאצים, ורשה לעומת זאת חרבה לחלוטין במרד וכ-200 אלף נהרגו".



איתמר פליישמן:
"בצד השני של המטבע יש את הצד הדיפלומטי. בסופו של דבר נתניהו לא המציא כאן שום דבר והוא אחד המתונים בנושא".
אראל סג"ל: "איך הגרמנים ניקו את עצמם? הם ניסו להשריש את הנרטיב שחייזרים נאצים השתלטו על גרמניה וכל הגרמנים היו בני ערובה. זה לא כך. גרמניה רצחה את היהודים. גרמניה הקימה מחנות השמדה בפולין, הפכה את היהודים לגזע מושמד ואת הפולנים לעבדים. גרמניה ולא פולין".
 
איתמר פליישמן: "זו אותה גרמניה שאנחנו קונים ממנה צוללות, שישראל הסתמכה עליה בשנות הצנע. השאלה היחידה היא מה האינטרס של ישראל. אם יש מישהו שעדיין קורא להרוג יהודים ולשנוא אותם ושהם תמנון ששולח את זרועותיו, אז אסור לשתף איתו פעולה. מעבר לזה צריך לקיים את כל מה שהוא האינטרס של מדינת ישראל. אפשר להביע את דעתך בנושא בקלפי".
 
אראל סג"ל: "בנושא אחר, אתמול היה אירוע גדול של יש עתיד. אתה מריח איחוד עם גנץ. נשמע שזה נגמר?"
איתמר פליישמן: "לא יודע אם זה נגמר. זה נראה די מת, אך אני מציע שנחכה עד סוף השבוע. יאיר לפיד לא אמר את המילה האחרונה. אני רוצה להתייחס לפרישתה של ציפי לבני. שמחתי לראות את ציפי לבני נחנקת בדמעות על הבמה. אני זוכר את עצמי עומד נחנק בדמעות כשתחת הנהגתה נעצרו 6,000 בני אדם שהובאו לבתי משפט ונערכו להם מעצרים ללא ראיות. הוקמו בתי דין מיוחדים למתנגדי ההתנתקות, יצרו רשימות מבוקשים ללא שום סיבה שנקראו למרתפי השב"כ והמשטרה. אני זוכר את זה מצוין וזוכר את לבני שתמכה בהתנתקות רק כי בוש הבטיח שלא תהיה זכות השיבה. אני מקווה שהאישה הרעה והדורסנית הזאת לא תחזור לפוליטיקה".
 
אראל סג"ל: "אני לא מסכים עם הדברים שאמרת. מנגד אני זוכר שופט מחוזי שאמר פעם בזמן ההתנתקות שתפקידו של בית המשפט לעזור לממשלה לבצע את מדיניותה. מה שמדהים פה זה שכל האנשים שמדברים על הדמוקרטיה ומהות הדמוקרטיה שוכחים שבזמן שלבני הייתה שרת המשפטים יוצר כאן עיוות דין. אל תשכחו את ההתנתקות - אנחנו לא נשכח את זה".