ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (חמישי) בכפר המכבייה לנאומם של ראשי מפלגת "כחול לבן" בגני התערוכה. נתניהו, שבימים האחרונים פעל רבות לאיחוד במפלגות הימין, פתח את נאומו במתקפה ישנה, לפיה "הערב הבחירה ברורה מכל - ממשלת שמאל חלשה בראשות גנץ ולפיד, או ממשלת ימין חזקה בראשותי". לאחר מכן, תקף את גנץ ולפיד בטענה שאינם מבינים בכלכלה, טען שהתקשורת תסייע להם והתגאה בהישגיו במהלך הקדנציות האחרונות. "אצלי לא מפחדים לעלות לאוטובוסים", אמר.


נתניהו המשיך ותקף את הארבעה על כך שיקימו גוש חוסם עם הערבים. "הם מדברים על גוש ימין חוסם, בזמן שהם חוברים למפלגות ערביות שרוצות לחסל את ישראל", טען. "פעמיים היינו בסרט הזה, עם גנרלים מהשמאל שמתחזים לימין, מדברים על אחדות, אבל מנסים להעביר את מדיניות השמאל. קיבלנו את רבין ואוסלו ו-99 את ברק, עם אינתיפאדה ואוטובוסים מתפוצצים".

"רק שלשום גנץ תקף אותי, קצין, מפקד בסיירת מטכ"ל. אני שנפצעתי בקרב, שסיכנתי את חיי פעם אחר פעם גם במבצעים שיודעים עליהם וגם עלומים שאי אפשר לחשוף לציבור. אבל היום אותו בני גנץ מוכן לתת את ראשות הממשלה ליאיר לפיד שניסיונו הביטחוני מסתכם בכך שהיה כתב במחנה".
 
"תחשבו על זה, שיאיר לפיד יהיה ראש ממשלה. בניגוד אליהם, אנחנו מובילים בהצלחה ובעוצמה. הם אומרים שהמדינה במצב קשה, מעולם לא הייתה במצב קשה. על מה הם מדברים. המדינה מעולם לא היתה במצב טוב יותר. זאת תוצאה ישירה של המדיניות שלנו והעשייה. הבאנו את העשור הביטחוני הטוב ביותר במדינה. אנחנו מונעים מאיראן נשק גרעיני והתבססות בסוריה. חיסלנו את נשק המנהרות של חזבאללה ופריחה מדינית חסרת תקדים".
 
"תודות למאמצים שלנו, ארה"ב הכירה את השגרירות לירושלים. מנהיגים מכל המקומות מגיעים לישראל כדי לחבור אלינו, כולל ממדינות ערב. ראיתם את הכנס בוורשה, וכל זה בלי הוויתורים והנסיגות שהם מתכננים. אנחנו בונים את ישראל ופורצים לעולם מתוך טיפוח העוצמה שלנו. הם חושבים שצריך לסגת ולוותר".

גנץ ולפיד. "תמכו בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן". צילום: אבשלום ששוני


"אנחנו בונים את המדינה שלנו, אנחנו סוללים כבישים, רכבות, ומבטלים את הפריפריה. אין דבר טוב מזה. יצרנו מאות אלפי מקומות עבודה, רמת האבטה הנמוכה ביותר ב-50 שנה, הפכנו את ישראל למעצמת גז וסייבר. את כל זה הם מנסים להעלים".
 
"כשאני ראש ממשלה אתם לא מפחדים לעלות לאוטובוס", פנה נתניהו לאזרחים. "אינכם חוששים להיכנס למסעדות, המדינה פורחת, השמיים פתוים, הפכנו את ישראל לכוח עולה. את כל אלה הבאנו מול התנגדות אדירה של השמאל, כולל דברים מובנים מאליהם, או תמיכה שלהם בדברים שאסור להם". 

"לפיד וגנץ תמכו בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן", טען, "שמאפשר לה להשיג ארסנל של פצצות גרעין. לפיד אמר שזאת עובדה מוגמרת, אבל אני לא השלמתי עם זה. אני פעלתי נגד זה. נאבקתי בו בכל העולם, מול כל המעצמות. הלכתי לקונגרס האמריקאי, פעלתי שם, פעלתי לשכנע את נשיא ארה"ב ולהטיל סנקציות על איראן. מה שאמרו שהוא בלתי אפשרי הפך לאפשרי. הצלחתי כי אני מאמין".

"אני יודע שהשלום והביטחון באים מתוך זה, ולא מתוך רפיסות. לפיד וגנץ בעד התנתקות נוספת, שזאת מילה מכובסת לעקירת ישובים. לפיד אמר שצריך לפנות 80-90 אלף מתיישבים. גנץ אמר שצריך ליישם את לקחי ההתנתקות. זה לא יקרה אצלי, ולא קרה. שמונה שנים עמדתי מול לחצים כבירים, כולל לחצים של נשיא ארה"ב והצלחתי, כי ראש ממשלה בישראל צריך להביא את דברה של ישראל בעולם באנגלית טובה, בני גנץ, ולהגיד מילה אחת קצרה מאוד - לא. אתה צריך להיות מסוגל להגיד לא ולעמוד בזה".

"אי אפשר לבוא בנחמדות, בעמדות לא עמדות. אתה צריך להדוף את הלחצים הגדולים ביותר בעולם, ולהגן על מדינה שמאוימת כמונו, ואנחנו צריכים להיות מעצמה כדי להגן על עצמנו. אנחנו צריכים להאמין בעצמנו, להדוף את אלה ששוללים את המדינה היהודית בארצנו. לפי וגנץ נגד חוק הלאום. אני גאה שחוקקנו את החוק הזה, שמעגן לנצח את ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי".

"זאת המעטפת. מדינת ישראל היא המדינה שכל יהודי יכול לבוא אליה, היא מדינת הלאום של העם היהודי, ורק שלו. לזה הם מתנגדים. סגן הרמטכ"ל, גנץ, היה נגד החומה בגבול מצרים, גם הרמטכ"ל אשכנזי לא רצה, אבל אני הייתי בעד. התעקשתי על כך. מול דעתם של בכירים, העברתי את ההחלטה בממשלה הובלתי את המהלך, ירדתי לשם ובדקתי כל שלושה חודשים איך היא מתקדמת, ובלמנו כליל את ההסתננות לישראל. אם היא לא היתה קמה, היינו נשטפים בשיטפון דמוגרפי. הבאנו את זה לאפס. הם התנגדו".

"אותו דבר בכלכלה: פעם לפיד ראיין אותי, הוא אמר לי אני לא מבין בכלכלה, אולי תסביר לי משהו. הוא אמר שהוא לא מבין. אתם יודעים מה, הוא צדק. הוא היה שר אוצר כושל, אולי הכושל בתולדות המדינה. ומה עם בני גנץ? הוא פשט את הרגל בזמן שיא. הוא הביא את החברה המסחרית שלו לקריסה. הוא עשה את זה לא סתם, שרף מיליונים של משקיעים ופיטר את כל העובדים. הם לא מבינים בכלכלה. הם הוכיחו את זה בעשייה שלהם".

אשכנזי ויעלון. כמעט ולא הוזכרו בנאום של נתניהו. צילום: אבשלום ששוני
 
"הם יעשו מה שיגיד להם המומחה לכלכלה שלהם, ניסנקורן. יו"ר ההסתדרות ואיש השמאל הכלכלי, נציג הוועדים שמונעים תחרות במשק. זה שלהם. ועכשיו מה הרקורד שלנו, אתם יודעים. אני הצלתי את הכלכלה מול משברים עולמיים. אתם יודעים שהפכנו את הכלכלה שלנו לאחת המתקדמות בעולם. לא רק אני אומר את זה. אתם יכולים להשוות, אתם רואים את העוצמה".

"אני רוצה להגיד לכם אזרחי ישראל, אני גאה בנבחררת המנוסה של הליכוד. בחרנו רשימה מדהימה. רבים ממנה היו שותפים לעשייה הזאת. דרך של הצלחה, של ביטחון, של שגשוג, אבל הערב אני רוצה להגיד לכם ביושר. זה בכלל לא בטוח". 
 
"בעוד פחות מחודשיים עלולה לקום פה ממשלת שמאל של לפיד וגנץ שנשענת על גוש חוסם ערבי. ממשלה כזאת תהרוס את הכלכלה, ותקים במוקדם או מאוחר, מדינה פלסטינית. זה לא מעבר להרי החושך, זה בפאתי תל אביב, ליד עפולה ובאר שבע. היא תסכן את קיומנו. זה מה שהם מתכננים לעשות, אבל כל השמאל ששבוי בקונספציה, מתגייס לעזור להם כדי להביא את הפיתרון הנורא הזה".
 
"מעכשיו עד הבחירות מכונת התעמולה של התקשורת תפעל יומם ולילה, 24/7 לשכנע אתכם שהשמאל הוא לא שמאל. הם יהללו את המפלגה שלהם, כבר התחילו בזה. גם לא חותכים להם את הנאומים, בוא נראה מה קורה פה הערב. הם יהללו את המפלגה שלהם, והם יכפישו אותנו בלי הרף. הם יתנו כתבות ותחקירים. יש להם מטרה אחת  - להעביר קולות מימין לשמאל, או להשאיר אתכם מצביעי הימין בבית, שלא תצביעו בכלל. אני אומר לכם, אל תתפתו. מי שמצביע ללפיד וגנץ, מצביע לשמאל. מי שנשאר בבית, מצביע לשמאל. מי שמצביע למפלגת ימין שלא עוברת את אחוז החסימה, מצביע לשמאל".
 
"הערב יש לי סיסמה. רק ליכוד גדול ימנע ממשלת שמאל ויבטיח את הביטחון הצמיחה. הצביעו מחל", אמר נתניהו וסיים את נאומו.