מקור בחמאס מסר היום (ראשון) לאידנפנדנט בשפה הערבית כי נכשלה לאחרונה עסקת חילופי שבויים בין חמאס לישראל, זאת לאחר שהארגון העלה את הדרישות, למרות שיש בידיו אסירים שהם אזרחים וחיילים הרוגים. 

על פי המקור, חמאס ביקש לשחרר 1,500 אסירים, בהם 500 אסירים שמכונים על ידי ישראל ככאלה ש'ידיהם מגואלות בדם', ושנשלחו למאסרי עולם ממושכים. בין היתר, כלולים שמותיהם של כל האסירים ממשוחררי עסקת שליט שכוחות הביטחון עצרו מחדש, זאת בנוסף למאות אסירים שכלואים בעונשי מאסר קלים יחסית. 

עוד דווח כי רוב האסירים הכלולים ברשימה שהוגשה על ידי ארגון הטרור הנם חברים בחמאס, ואילו מספר קטן מהם חברים בפלגים אחרים, ומספרם לא עולה על מאה.

המקור ציין גם כי בעוד חמאס מודיע שוב ושוב כי עסקת חילופי אסירים הולכת ומתקרבת, בארגון נתקלו בעמדות נחושות מהצד הישראלי, שכן חמאס אינו מסוגל להגיע לעסקה בדומה לעסקת שליט, במהלכה שוחררו למעלה מאלף אסירים.

מלבד זאת, אותו גורם אמר כי הארגון נתקל בביקורת נוקבת של הרחוב העזתי בשל העיכוב בעסקת שחרור האסירים מצד אחד, והמצב החברתי והכלכלי הקשה, וכן בשל חוסר היכולת של הארגון לעמוד בהתחייבויותיו לפלסטינים שנשמעות בכלי התקשורת המזוהים עמו. את המלחמה התקשורתית מנהלים הבכירים חליל אל חייאה, יאסר מוסא, ומושייר אל מסריק.