ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (ראשון) לפרסום לפיו הוא היה שותף של בן דודו, נתן מיליקובסקי, בחברה שהיתה ספקית של תאגיד טיסנקרופ, המייצר את הצוללות עבור חיל הים. כזכור, השותפות הזאת מנעה מוועדת ההיתרים במשרד מבקר המדינה לאפשר לראש הממשלה לקבל מבן דודו תרומה עבור מימון הגנתו המשפטית. 



מטעמו של נתניהו נמסר כי "הכל פייק ניוז. ראש הממשלה היה בעלים של מניות בחברה של בן דודו כשהיה אזרח פרטי. כשנה לאחר שנבחר לראשות הממשלה הוא מימש את מניותיו בחברה של בן דודו, באישור מלא של הרשויות. מזה כעשור אין לראש הממשלה שום קשר לחברה ולא ידוע לו אם היה לה או לא היה לה קשר לחברת טיסנקרופ".



עוד קודם לכן, התייחס לדברים ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, שתקף את נתניהו, ואת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, זאת בעקבות פרסום החלטת ועדת ההיתרים שסירבה לבקשת נתניהו לקבל מימון להגנתו המשפטית מבן דודו, נתן מיליקובסקי. מהמסמך עולה כי נתניהו ומיליקובסקי היו שותפים עסקיים והחזיקו יחד במניות של תאגיד העוסק בתחום הפלדה. לפי ברק, אחת מלקוחותיה של החברה הייתה חברת "טיסנקרופ" הגרמנית שעמדה במרכז פרשת הצוללות.

ברק כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "חרפת הצוללות צפה! מהחלטת וועדת ההיתרים עולה כי נתניהו ב-2009-10, היה שותף עסקי של בן דודו מיליקובסקי, בתאגיד פלדה שטיסנקרופ לקוחה שלו. ולכן, כשראה״מ מקדם צוללות בלתי נחוצות לישראל וצוללות מתקדמות למצרים, עסקי הפלדה שהוא היה שותף בהם-קוצרים רווחים. ונתניהו לא חשוד? עליך, מנדלבליט".


ברק ציטט חלק מההחלטה, בה נכתב כי "מהחלטה קודמת של הוועדה (18.8.2009) עולה כי לראש הממשלה היו בשנת 2009 החזקות בשותפות שיתר המחזיקים בה הם מר מיליקובסקי ובני משפחתו המיידיים וכי שותפות זו החזיקה בחלקים ניכרים מתאגיד תעשייתי העוסק בתוספי פלדה... נמצא כי בין השניים יש או לפחות היו גם יחסים עסקיים, מעבר לקראה משפחתית גרידא. נמסר לנו כי מר מיליקובסקי מסר אף הוא עדות באחת הפרשות הנוגעות למבקש". 

בניגוד לדבריו של ברק, הוועדה כלל לא מזכירה בהחלטתה את תאגיד טיסנקרופ, אלו מדברת אך ורק על כך שנתניהו ומיליקובסקי החזיקו במשותף במניות של חברת הפלדה.