שרת המשפטים, איילת שקד, עמדה במוקד סערה שפורסמה אמש ב"חדשות 12", לפיהן היא קיבלה מכתב מראש הממשלה, בנימין נתניהו, על מנת להעבירו אל היועץ המשפטי, תוך בקשה כי תעזור לו לקדמו. נתניהו, אשר על פי הפרסומים, צפוי לעמוד בפני שימוע לכתב אישום, ביקש כי השרה תעזור לו להעביר את ההחלטה לאחרי הבחירות - וסורב.



היום (שלישי) התראיינה שרת המשפטים שקד בגלי צה"ל, ולאחר שהתייחסה לימין החדש ולממשלה שעתידה לקום, נשאלה גם על הפרשה שנחשפה, אישרה שקיבלה את המכתב והוסיפה כי היא לא יכולה לסייע לנתניהו: "העברתי את המכתב שלו ליועץ המשפטי לממשלה, וביקשתי ממנו לתת תשובה מהירה בעניין. אני לא יכולה להתערב מעבר לכך כי הנושא מצוי בחקירה".



בליכוד לא נשארו חייבים לתגובתה של שקד, ושלחו הודעה חריפה נגד אחת ממנהיגות הימין החדש: "נדהמנו מסירובה של שרת המשפטים איילת שקד לדחות את בקשת ראש הממשלה נתניהו ולא למסור לו את מסמכי משרד המשפטים שמסייעים לו להוכיח את צדקתו. לא מדובר בחומר חקירה או חומר מסווג אלא במסמכים שנמסרו למבקר המדינה ממשרד המשפטים ושמראים שאישורי בזק-יס נעשו כדת וכדין על ידי כל הרגולטורים ללא התערבות כלשהיא של ראש הממשלה. 


"יש להפריך את ההאשמות נגד ראש הממשלה" 
 
"אחרי שלא נתנו לראש הממשלה נתניהו להתעמת עם עדי המדינה נגדו, ואחרי ששללו ממנו את הזכות הבסיסית לממן את הגנתו מול סכומי עתק שמשקיעים נגדו במשטרה ובפרקליטות מכספי משלם המיסים, עכשיו מסרבים לפרסם מסמכים רשמיים של משרד המשפטים שהם אינם חומרי חקירה ושתומכים בהפרכת ההאשמות נגד ראש הממשלה נתניהו".

מאוחר יותר הגיבה שקד ואמרה: "ראש הממשלה יודע היטב ששרת המשפטים לא מוסמכת להתערב בעבודת התביעה ובכלל זה בענייניו הפליליים. העברתי את המכתב ליועמ"ש וביקשתי ממנו לענות בהקדם. זו האמת. ודי לספינים".

במכתב ששלח נתניהו הוא מבקש משקד לדרוש ממשרד המשפטים לשחרר תשובות של ההתכתבויות עם משרד מבקר המדינה, בהם נטען כי לא היה שום פסול ביחסים בין נתניהו ושאול אלוביץ', בעלי חברת "בזק". ההתכתבויות חושפות עוד, לפי פרקליטו של ראש הממשלה, כי נתניהו כשר התקשורת לא קיבל החלטות שנויות במחלוקת, וכן כי כל החלטותיו נעשו בהתייעצות עם הגורמים המשפטיים.



במכתב ששלח פרקליטו של נתניהו לשקד נכתב: "אנו רואים בתשובות ממשרד המשפטים למבקר המדינה מסמכים בעלי חשיבות רבה להגנת ראש הממשלה. לפיכך אנו פונים אלייך בבקשה לקבל בהקדם האפשרי העתק מהמסמכים, נוכח העובדה כי החלטת היועץ המשפטי לממשלה צפויה להתקבל בזמן הקרוב".