ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת הבוקר (רביעי) במוסקבה. נתניהו הגיע מלווה ברעייתו שרה והוא צפוי להיפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשעות הצהריים המוקדמות בקרמלין. בטרם עלה על המטוס למוסקבה, אמר נתניהו לכתבים כי המטרה המרכזית לפגישתו עם פוטין היא מניעת ההתבססות של איראן בסוריה. נתניהו אמר כי ישוחח עם הנשיא הרוסי על דרכים שיבטיחו שצה"ל יפעל בצורה שתמנע חיכוך עם צבא רוסיה. לביקור הצטרפו ראש אמ”ן, האלוף תמיר היימן, וחבר הקבינט המדיני ביטחוני השר זאב אלקין, שישמש כמתורגמן. במוקד השיחות יעמדו הפעולות שמבצעת איראן בסוריה, כשהמטרה היא למנוע חיכוך בין צה”ל לצבא הרוסי, כפי שאירע בתקרית הפלת המטוס. פגישה מורחבת בין הצוותים הישראליים והרוסיים  צפויה להתקיים היום ולאחריה פגישה מצומצמת.



"אנחנו יוצאים לפגישה חשובה מאוד עם הנשיא פוטין במוסקבה", אמר רה"מ לפני המראתו למוסקבה, "זה לא נכון שזו הפגישה הראשונה שלי איתו מאז הפלת מטוס האיליושין על ידי כוחות סוריה, כי פגשתי אותו בפריז ודיברנו על כך שניפגש שוב ואכן אנחנו עושים זאת. מאז כמובן שוחחנו בטלפון כמה פעמים, לרבות לפני ימים אחדים".
עוד ציין: "השיחה בוודאי תעסוק בכמה נושאים, אבל מבחינתנו התבססות של מדינה שאומרת במפורש שמטרתה לחסל אותנו. אתם יודעים שכשאני אומר שאנחנו פועלים נגד זה, אלה לא מילים בעלמא. אני גם אכנס כמובן לפרטים עם הנשיא פוטין, כפי שאנחנו נוהגים לעשות על מנת להבטיח שהצבא של רוסיה וצבא ההגנה לישראל מתואמים באופן כזה שנמנע חיכוך ונמנע התנגשות בינינו. עד היום זה הצליח וחשוב שזה יצליח גם בהמשך. זו המטרה המרכזית שלשמה אני נוסע למוסקבה, יש עוד מטרות". 

נתניהו הוסיף כי הזדעזע מהסרטון שפרסמה מפלגת "הליכוד" אתמול במסגרת שידורי הליכוד TV, בו הוצג פרזנטור של המפלגה, אבישי עברי, שתקף את בני גנץ, וטען כי "גנץ זה שמאל ושמאל זה מסוכן", זאת על רקע תמונת חלקה צבאית בבית קברות. ראש הממשלה סירב להתייחס לשאלות שהופנו כלפיו והתייחסו למוכנותו לפרסום החלטותיו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בעניין כתבי האישום בתיקי השוחד נגדו, הצפויות להתפרסם מחר.

לאחר שביטל את נסיעתו בשבוע שעבר כדי לפעול לאיחוד בין "עוצמה יהודית" ל"בית היהודי", אחרי ש”תוכנית המאה” של נשיא ארה”ב דונלד טראמפ הונחתה פתאום על מערכת הבחירות ומספר שעות לאחר שפרקליטיו עודכנו כי ההחלטות על כתבי אישום נגדו  בתיקי 1,000, 2,000 ו-4,000 יפורסמו ביום חמישי על ידי היועץ המשפטי לממשלה, נתניהו קיצר את ביקורו כדי לשוב ארצה ולהיערך בעקבות ההכרזה. לאור קיצור הביקור בוטלה הפגישה שהייתה אמורה להתקיים בערב בין ראש הממשלה לראשי הקהילה היהודית.

השיחה בין המנהיגים צפויה להיות נינוחה, אם כי הרוסים אינם רווים נחת מהפעילות הצבאית הישראלית בסוריה. רק בחודש שעבר נאמר בתגובת משרד החוץ הרוסי על התקיפות הישראליות כי "ההתנהלות השרירותית של תקיפת טריטוריה של מדינה ריבונית אחרת, במקרה זה סוריה, צריכה להיפסק". גורמים רשמיים בישראל אמרו כי הפגישה עם פוטין חשובה לא רק משום שהיא תעניק לנתניהו הזדמנות לעדכן את המנהיג הרוסי על כוונות ישראל בסוריה, וכיצד היא מתכוונת לפעול נגד המאמצים האיראנים להתבצר שם, אלא גם בגלל התפיסה של הביקור.

הגורמים הדגישו כי הפגישה בקרמלין תהיה סימן לכך שהיחסים בין שתי המדינות חזרו למסלולם אחרי תקרית הפלת מטוס המודיעין הרוסי בספטמבר, אירוע שרוסיה הטילה את האחריות עליו, בעקיפין, על ישראל.

במהלך הלילה פרסם נתניהו ברשתות ציטוטים ממכתב ששלח המשפטן האמריקאי פרופ' אלן דרשוביץ ליועמ"ש מנדלבליט בנוגע לחקירת פרשת וואלה-בזק (תיק 4,000). בציטוטים שפרסם נתניהו מדברי דרשוביץ, נטען כי מדובר באכיפה בררנית כלפי ראש הממשלה וכי פוליטיקאים נוספים בישראל זוכים לסיקור חיובי,אך לא נחקרים על כך. 



נתניהו אמר על הדברים: "אתם רואים, אזרחי ישראל - לא רק אתם יודעים שמדובר כאן בשבירת כל נורמה דמוקרטית. אני מדבר עם אישי ציבור, מנהיגים ברחבי העולם. אני מדבר עם בכירי המשפטנים בעולם. גם הם סבורים כך. שמעתם אחד מהם. הם אומרים: מדובר פה בתפירת תיקים, ברדיפה פוליטית, בשבירת כל נורמה בסיסית. מעולם לא היה תקדים במדינת ישראל, או בדמוקרטיה כלשהי, שמעמידים מישהו למשפט בגלל סיקור חיובי, שאגב במקרה שלי גם זה לא היה".