ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) כם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקרמלין במוסקבה. במהלך פגישתם אמר נתניהו לנשיא הרוסי: "האיום הגדול ביותר ליציבות ולביטחון הוא מאיראן וגרורותיה, ואנחנו נמשיך בפעילות התקיפה נגדה ונגד ההתבססות שלה בסוריה. ספרתי מ-2015 11 פגישות בינינו. אני חושב שהקשר הישיר בינינו מנע חיכוכים בין הצבאות שלנו, ותרם לבטיחות באזור".

בנוסף, נתניהו הזמין את פוטין להתארח בישראל, וזה הביע את הסכמתו לכך. "לפני ימים אחדים השלמנו את מימון מוזיאון הלוחם היהודי במלחמת העולם השנייה, ויש שם חצי מיליון יהודים בשורות הצבא האדום", אמר נתניהו, "בקרוב אנחנו נחנוך אנדרטה בירושלים לזכר נופלי המצור בלנינגראד. אני רוצה להזמין אותך שתהיה אורח הכבוד שלנו, אין ראוי ממך", אמר נתניהו, "אני רוצה להודות לך על ידידותך, ועל הדרך הישירה והגלויה והאמיתית שבה אנחנו מקיימים את הקשר בין רוסיה לישראל".

פגישת נתניהו פוטין. צילום: רויטרס


פוטין אמר לנתניהו: "חשוב מאוד לדון בסיטואציה באזור מבחינה ביטחונית. תודה על ההזמנה לישראל. יוצאי רוסיה תרמו להקמת ישראל עצמה ועכשיו הם משחקים תפקיד חשוב מאוד ליחסים בין רוסיה לישראל. בשבילם ישראל זאת מולדת, אבל אנחנו קוראים להם גם בני ארצנו".

טרם עלייתו על המטוס למוסקבה, אמר נתניהו לכתבים כי המטרה המרכזית לפגישתו עם פוטין היא מניעת ההתבססות של איראן בסוריה. נתניהו אמר כי ישוחח עם הנשיא הרוסי על דרכים שיבטיחו שצה"ל יפעל בצורה שתמנע חיכוך עם צבא רוסיה. 
לביקור הצטרפו ראש אמ”ן, האלוף תמיר היימן, וחבר הקבינט המדיני ביטחוני השר זאב אלקין, שישמש כמתורגמן. במוקד השיחות יעמדו הפעולות שמבצעת איראן בסוריה, כשהמטרה היא למנוע חיכוך בין צה”ל לצבא הרוסי, כפי שאירע בתקרית הפלת המטוס. פגישה מורחבת בין הצוותים הישראליים והרוסיים  צפויה להתקיים היום ולאחריה פגישה מצומצמת.

 
"אנחנו יוצאים לפגישה חשובה מאוד עם הנשיא פוטין במוסקבה", אמר רה"מ לפני המראתו למוסקבה, "זה לא נכון שזו הפגישה הראשונה שלי איתו מאז הפלת מטוס האיליושין על ידי כוחות סוריה, כי פגשתי אותו בפריז ודיברנו על כך שניפגש שוב ואכן אנחנו עושים זאת. מאז כמובן שוחחנו בטלפון כמה פעמים, לרבות לפני ימים אחדים".עוד ציין: "השיחה בוודאי תעסוק בכמה נושאים, אבל מבחינתנו התבססות של מדינה שאומרת במפורש שמטרתה לחסל אותנו. אתם יודעים שכשאני אומר שאנחנו פועלים נגד זה, אלה לא מילים בעלמא. אני גם אכנס כמובן לפרטים עם הנשיא פוטין, כפי שאנחנו נוהגים לעשות על מנת להבטיח שהצבא של רוסיה וצבא ההגנה לישראל מתואמים באופן כזה שנמנע חיכוך ונמנע התנגשות בינינו. עד היום זה הצליח וחשוב שזה יצליח גם בהמשך. זו המטרה המרכזית שלשמה אני נוסע למוסקבה, יש עוד מטרות".

נתניהו הוסיף כי הזדעזע מהסרטון שפרסמה מפלגת "הליכוד" אתמול במסגרת שידורי הליכוד TV, בו הוצג פרזנטור של המפלגה, אבישי עברי, שתקף את בני גנץ, וטען כי "גנץ זה שמאל ושמאל זה מסוכן", זאת על רקע תמונת חלקה צבאית בבית קברות. ראש הממשלה סירב להתייחס לשאלות שהופנו כלפיו והתייחסו למוכנותו לפרסום החלטותיו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בעניין כתבי האישום בתיקי השוחד נגדו, הצפויות להתפרסם מחר.