ההחלטה בדבר תיקי נתניהו תפורסם ככל הנראה היום (חמישי), ומעוררת מתח רב בכל המערכת הפוליטית והמשפטית. לצד ההערכות כי יואשם בלפחות שני תיקים, מתקיים כעת גם הקרב על פרסום הפרטים עצמם מהתיקים, והניסיון של נתניהו למנוע את הפרסום לפני הבחירות. אחד מהאנשים שחשפו את פרטי הפרשה היה כתב "חדשות 12", גיא פלג, שהתראיין הבוקר ב-103FM לתוכנית "הקבינט" וסיפר על הדברים הקשים ששמע ונתן את הערכתו.



הפרת אמונים ב-2000 ושוחד ב-4000. זה יותר ממה שהיה צפוי?


"צפוי זה תלוי באיזו נקודת זמן. התיק המרכזי שהיה במוקד הדיונים היה תיק 2000. כאן היו לא רק הבדלי תפיסות, אלא קיטוב בין אלה שסברו שזה התיק החמור מכולם. מכיוון שראש הממשלה עושה עבירות פליליות בעצמו ולא בידי אחרים, כמו בתיקים אחרים.



"אחרים חשבו, ומדובר בשני פרקליטים בכירים מאוד, שאמרו ליועץ, אל תיכנס לשדה הזה בין מוציא לאור לפוליטיקאי. יגררו אותך לשדה הזה, ובו בעצם יצטרכו לפרוט. לא טוב לנו, לא טוב לעיתונות ולא לחברה. היועץ בחר בפשרה שכבר מעוררת עליו ביקורת גם בתוך הפרקליטות, והיא תתחדד במהלך היום. אדוני היועץ, אתה מאמין בתיק? אז לך על שוחד. לא מאמין - תסגור אותו. פתרון הביניים הוא עלוב".



"תיק 1000 הוא שונה. אם אנחנו ב-2000 ו-4000 אומרים שהתיק הזה הוא ניסיון לשלוט על כלי תקשורת מרכזי. ב-1000 מדובר על טובין בכיוון של מיליון שקל מאיל הון. אז נכון שהיו לו מניות בערוץ 10, אבל בסה"כ הכללי, מדובר כאן בשוני. 





לאחר מכן הוא התייחס לבקשה של ראש הממשלה לדחות את פרסום החומרים: "יש היגיון מבחינתו, הצד שלו אומר - תדחה את השימוע בחודש. צריך להבין מה זה שימוע. המדינה אומרת לחשוד קח את חומרי החקירה, תעבור עליהם ובוא תשכנע אותם. ראש הממשלה אומר אל תעביר את החומרים, ותוסיף לי חודש שאוכל להתכונן".



כמה מביכים החומרים מבחינת נתניהו?


"אני שואל אותך. שמעתי את ההקלטות בתיק 2000 ונפלתי, אין מילה אחרת. הגרסאות האלה מתפתחות, בהתחלה אמרו שזה בלי כוונה אמיתית, אח"כ ראש הממשלה אמר שמוזס ניסה לסחוט אותו. אני לא נותן כאן פרשנות משפטית, אבל זה נשמע כמו שיח בין עבריינים. זה ממש ברור שזה לא שיח של אויבים. הם מרכלים ומתבדחים. איך נתניהו יוכל לשבת סביב שולחן הממשלה אחרי שהכל יתפרסם?"



"אני ממש זוכר את עצמי כשהקשבתי להקלטות. אני זוכר שעצרתי, הרמתי טלפון לעורך הראשי, ואומר לו 'אתה לא מאמין מה הם אומרים'. ככה עיכלתי את זה. בסופו של יום, בערב הראשון שפרסמנו את התמלילים, יכולתי לפרסם כותרת אחת, אבל היו כל כך הרבה. תמצית השיחות היא שהמוציא לאור של 'ידיעות אחרונות' מסתכל לראש הממשלה בעיניים, רואה אותו שותה כוס יין, מעשן סיגר והוא אמר לו 'סגור לי את הפינה עם 'ישראל היום' ותהיה כאן כמה שרק תרצה'. תראו את היפוך היוצרות. הוא אמר - עליי, אני אסדר לך את התפקיד כמה שתרצה".



לגבי לוחות הזמנים הוסיף: "לוחות הזמנים יוודעו אחרי שהיועמ"ש יחליט מתי להחזיק את החומר. הוא יבקש את החודשים האלה בכל מקרה. אדם רגיל, שמקבל כמויות של חומרים, נותנים לו 3-4 חודשים, עורך הדין יגיד ליועמ"ש שהוא לא יכול לשבת איתי כל הזמן, הוא ראש ממשלה, וכפי שאת החקירות ניהלו לפי לוח הזמנים של נתניהו, אז ככה עכשיו. תן לי זמן, והיועץ ייתן לו את זה. השימוע זה לא רק ויכוחים על האישום, אלא גם על הסכומים. אם הוא קיבל סיגרים ב-900 אלף ש"ח או 350 אלף. הכל תלוי".



על גיוס ההון להגנת הוסיף: "ראש הממשלה ביקש להגיש בג"ץ על זה. עוד לא הוגש, אבל יוגש. מה יחליט בג"ץ? לא יודע, אבל הייתי אומר לנתניהו שלא יסמוך על זה. הוא יצטרך לרשום צ'ק, והוא יהיה כבד".