הכרעת היועמ"ש: לאחר יום שלם של ציפייה להחלטות היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, פורסמו היום (חמישי) המלצותיו בתיקים בהם חשוד ראש הממשלה בין היתר במירמה, הפרת אמונים ואף שוחד בתיקי 1,000, 2,000 ו-4,000.



נתניהו פתח את הצהרתו: "אזרחי ישראל, אמש נפגשתי במוסקבה עם הנשיא פוטין, והבהרתי לו שנמשיך לפעול במלוא העוצמה להתבססות האיראנית. אני מודה לפוטין. שמעתי הבוקר את דברי התמיכה בי של נשיא ארה"ב. הוא שיבח את המנהיגות החזקה, הנחושה והחכמה שבה אני מוביל את ישראל. אני מודה לידידי טראמפ, על דבריו, על תמיכתו האיתנה בישראל".

"הקשר הייחודי הזה עם מנהיגים בעולם, איננו דבר של מה בכך, במשך שנים ארוכות הוא מסייע לי להבטיח את בטחוננו, מסייע לשמור על המדינה שלנו", הוסיף נתניהו: "המדיניות שאני מוביל עם חבריי בליכוד, הביאה את ישראל לעשור הטוב בתולדותיה בביטחון, בחוץ, בכלכלה, בכל תחום. אנחנו הפכנו את ישראל לכוח עולמי עולה, אבל עשינו זאת בלי ויתורים והרכנת ראש. עשינו את זה תוך טיפוח מתמיד של עוצמתנו, גם הצבאית".
 
נתניהו תקף את גנץ: "השמאל יודע שעם הישגים כאלו הם לא יכולים לנצח אותנו בקלפי, הם מבצעים רדיפה פוליטית במשך שלוש שנים, מסע ציד חסר תקדים שמטרתו אחת - להפיל את ממשלת הימין ולהעלות את מפלגת לפיד וגנץ. מכבש לחצים בלתי אנושי, כדי שהוא יגיד שהוא שוקל להגיש נגדי כתב אישום - כדי להשפיע על הבחירות. גם כשיודעים שמגדל הקלפים יקרוס לגמרי אחרי הבחירות. הלחץ הצליח על היועמ"ש".

נתניהו תקף את השמאל: "קרה דבר חמור ביותר בדמוקרטיה הישראלית. בפעם הראשונה פותחים בשימוע כמה ימים לפני הבחירות. כל אזרח ואזרח מבין שהעיתוי הזה הוא שערורייתי והוא נועד להפיל את הימין ולהעלות את השמאל. אין הסבר אחר, זאת המטרה. להציף את הציבור בעלילות מגוחכות ומרושעות כלפיי, בלי שתהיה לי האפשרות להפריך את הטענות האלה עכשיו, אלא רק אחרי הבחירות. אני אפריך את כולן, מהתחלה עד הסוף. אסור שהלחץ הזה יצליח בקלפי".

"על רוב מצביעי הליכוד שהתקשורת מזלזלת בחוכמתם, זה לא ישפיע. מספיק שזה ישפיע על מעטים ואז השמאל יעלה. מה יקרה בתקשורת? שידורים מיוחדים, חגיגות באולפנים, אני חייב להגיד לכם שאני לא זוכר מתי השמאל היה כל כך מאושר. לא רק שתופרים תיקים, הם כבר תופרים חליפות" המשיך נתניהו.
"מה אתם חושבים, שלא יהיו אותם חגיגות שתפרו תיק ליעקב נאמן הימני, שתפרו תיק לגיבור ישראל, רפאל איתן, רמטכ"ל לשעבר, שתפרו תיק לאביגדור קהלני. שחטו אותם בתקשורת, חגגו באולפנים. גם נגדם היו כתבי אישום מפורטים, היו כביכול עדים והוכחות, זה לא אומר כלום, כי איך זה נגמר במקרים שלהם ואחרים? זה נגמר בכלום. אתם יודעים למה? כי לא היה כלום. כפי שאצלי אין כלום. אבל יש דברים נוספים שאני חייב להגיד שלא אמרתי. במסע הציד הזה נגדי, לא בחלו בשום אמצעים. שפכו ועדיין שופכים את דמה של רעייתי, רודפים את בני - העבירו את המשפחה שלי שלוש שנים של שבעה מדורי גיהנום" המשיך ראש הממשלה.

"מסע הציד הזה התחיל בניסיון להדביק לי ולרעייתי שישה תיקי שוחד, זה מגדל קלפים שקורס. כבר עכשיו, עוד לפני שדיברתי והצגתי את המסמכים שמפריכים את זה, כבר עכשיו, חמישה מששת התיקים קרסו. אני מבטיח לכם. גם שאר יתפוגגו. הם יקרסו כשאתעמת עם עדי המדינה שהעידו עדות שקר" אמר ראש הממשלה. 
 
נתניהו מתייחס לתיקים בהם הוא נאשם כ"פייק": "אמרו להם - או משהו שיקרי על נתניהו, או שתיכנסו לכלא. הם ייכנסו - כשאביא עשרות עדים, שבאופן תמוה לא נקראו להעיד. כשאביא את כל המסמכים שיוכיחו שהפעילות שלי נעשו כדין - לא יישאר זכר. פייק 1000 פייק 2000 ו-4000. הכל עלילת דם. לוקחים את עבודת הדוברות של כל פוליטיקאי, ורק אצלי הופכים את זה לפלילי. לוקחים שיחה שלי להגן על הבן שלי מעלילת דם והופכים את זה לעלילת דם".
 
"דיברתי עם עוד מו"לים שהורידו את הידיעה הזאת", אמר, "נעלה את הכל בשימוע פרופ' אלן דרשוביץ אמר שתיקי 2000 ו-4000 הם סכנה לדמוקרטיה וסכנה לאיזון בין המשטרה והיחסים בין הממשלה לעיתונאים. אין תקדים בהיסטוריית המשפט הישראלי והעולמי שנקבע שסיקור חיובי הוא שוחד. תבינו על מה הם מדברים כשהם מדברים על שוחד. לא מדברים על כסף או מעטפות, לא מזומנים, על שתיים וחצי כתבות באתר וואלה מתוך אוקיאנוס של כתבות נגדי. וואלה היה ונשאר אתר שמאל קיצוני שעוין אותי מאוד. תבדקו בגוגל".
 
"מי האדם הראשון בהיסטוריה שמאשימים אותו בשוחד על סיקור חיובי?", תמה נתניהו, "אותי, בנימין נתניהו. מעניין שלא בודקים את שאר הפוליטיקאים שקיבלו מנוני מוזס סיקור אוהד, תמורת חוק ישראל היום, מה שהיה מכניס מיליונים לכיסו של נוני מוזס. קחו אתגר מחשבתי, שדורש יכולות אינטלקטואליות. מישהו יכול להסביר לי - אם סיקור אוהד זה שוחד, איך לא חקרו את יאיר לפיד, כי היא קידמה את החוק וקיבל מבול כתבות שער".
 
"תבינו מה שאני שואל, איך יכול להיות שאני, שבלמתי את החוק, שוקלים להעמיד לדין, ואותו לא חוקרים. סיקור חיובי זה שוחד רק אם קוראים לך נתניהו. מה עם פייק 1000? הוציא מאות מיליונים מכספי משלם המיסים? מצאו סיגרים, חמגשיות. קשקוש. מנפחים פה את הסכומים בניפוח אדיר, לוקחים את כל הסיגריות והשמפניות ממילצ'ן וחבריו, ומעמיסים הכל עליי" טען ראש הממשלה בהצהרתו.
 
"במקרים אחרים, לדוגמה רה"מ אולמרט, שקיבל עטים יקרי ערך, בשווי של מיליון שקל, שם היועץ המשפטי קבע שאי אפשר לחקור. לא ביבי, לא חוקרים אבל פה כמובן יש לחץ אדיר גם של התקשורת, גם של השמאל, וגם פקידים ממשלתיים, ולהביא אותם דווקא לפי הבחירות. לפי התקשורת, אני ניזון מהדלפות, שני הפרקליטים שדחפו הם שי ניצן וליאת בן ארי. אבל איך אפשר, תסבירו לי, איך אפשר להחליט שליאת בן ארי, שדחפה לפרסם את החלטת היועץ, עצרה ב-2013 את החקירות נגד ציפי לבני בטענה שזאת התערבות בבחירות. האם זה רק מקרה שפרקליט המדינה שי ניצן הפלה לרעה אנשי ימין באופן שערורייתי" המשיך.
 
"אני מקווה שזה רק מקרה", קיווה נתניהו, "יש חוק אחד לכולם, וחוק אחד אחר לנתניהו. יש כללי בחירות לכולם ולנתניהו אני אומר לכם מגדל הקלפי יקרוס לחלוטין אני מתכוון להמשיך ולשרת אתכם ואת המדינה כראש הממשלה עוד שנים רבות אני מתכוון לשרת אתכם עוד שנים רבות, אבל זה תלוי בכם. לא בפקידים, לא באולפנים, לא בפרשנים ובכתבים, זה תלוי רק בכם. אל תתנו למסע הציד. הבחירה חדה כתער - ממשלת שמאל חלשה של לפיד וגנץ עם הערבים, או ממשלה חזקה בהנהגתי", תקף את גנץ.
 
נתניהו סיכם: "רבים מכם ביממה האחרונה שוב חוזרים ואומרים ביבי אנחנו איתך ועם שרה. אל תישברו אני לא נשבר. אני אמשיך, ואז אתם שואלים מאיפה אני שואב את העוצמה לעמוד במסע הציד הזה? אז הנה התשובה שלי. אני שואב את הכוחות משלושה דברים, ראשית ממשפחתי האהובה, הנפלאה, שהיא עמוד התווך של חיי. שנית, מהידיעה שכל האשמות נגדי הן חסרות שחר, ושלישית, מכם אזרחי ישראל, מכם אזרחים יקרים שתומכים ומחזקים אותי שאמשיך להנהיג את המדינה הזאת למען העתיד שלנו".
 
עורך דינו של ראש הממשלה, עמית חדד: "אני מזמין כל אזרח לקרוא את העמודים האלה - ולא להקשיב לתקשורת. כל אזרח סביר יגיד שאין פה שום דבר. לא נגיע לעשרות כתבות. יש כתבות ארסיות נגד נתניהו. וואלה לא הפך להיות אתר אוהד. מעגל הכשפים של נתניהו ועוד דוגמאות".

בעקבות דברי נתניהו, משרד המשפטים הגיב: "הדברים שציטט ראש הממשלה הערב מפסק דין שקבע כי פרקליט המדינה נהג באכיפה בררנית נבקש להבהיר כי הוא ציטט מפסק דין שנתנה השופטת נאוה בכור מבית משפט השלום בכפר סבא בשנת 2015. בתיק זה הועמד אדם לדין בגין איום ברצח על פרקליט המדינה. הנאשם הורשע ודינו נגזר".
 
עוד נאמר בתגובתם כי: "בפסק הדין נכללה אכן קביעה כאמור. אלא שהמדינה הגישה ערעור על קביעה זו ובית המשפט המחוזי  מרכז קיבל את הערעור בענין זה וביטל את הקביעה הזו. ראש הממשלה ציטט אפוא קביעה מפסק דין שגוי של בית משפט שלום שבוטלה במחוזי". כמו כן, גורם בכיר במערכת אכיפת החוק ל"כאן חדשות": "אולמרט הוא כסף קטן לעומת החשדות".