“המשלחת המצרית עושה ככל יכולתה להוריד את המתיחות ולמנוע מלחמה ברצועת עזה”, כך אמר ל”מעריב” גורם בכיר ברצועה, “נדמה לי שגם בצד הישראלי לא מעוניינים להגיע למלחמה ערב הבחירות”.
 
המשלחת המצרית, שנועדה עם בכירי חמאס בעזה, העבירה את הדרישות של הארגון לצד הישראלי. בשעות הערב המוקדמות עברה המשלחת, בראשות גנרל עמרו חנפי, דרך מעבר ארז, לאחר פגישה עם בכירי חמאס בראשות מנהיג הארגון אסמאעיל הנייה ומנהיג הארגון ברצועת עזה יחיא סינוואר. המשלחת המצרית דנה בסוגיית הרגיעה עם ישראל ובדרישות של חמאס ליישום הסכם שהושג לפני ארבעה חודשים בפגישה בהשתתפות מצרים, האו”ם וקטאר. לפי ההסכם, על ישראל ליישם את הרגיעה בשלושה שלבים. 
 
הראשון, המיידי, הוא שקט תמורת שקט. השני הוא הרחבת אזור הדיג והכנסת רשימה של סחורות לרצועה. השלב השלישי הוא להעביר 150 מגה־ווט חשמל לרצועה, וכן ליצור פרויקטים להעסקת מובטלים ולפתוח במו”מ בעניין מעבר ימי. מקורות פלסטיניים מסרו כי המשלחת המצרית עשויה לשוב עם תשובות מישראל שיוכלו להביא להסכמה בין הצדדים ולהפחתת ההסלמה בגבול הדרומי.


בינתיים, הפעילות הלילית הפלסטינית, המכונה “הבלבול הלילי” (אל־אירבאכ אל־לילי), נמשכה גם אמש במחנה השיבה ממזרח לאל־בוריג’ במרכז הרצועה. גורמים פלסטינים מסרו כי עשרות צעירים מהיחידה הלילית הגיעו לגדר ממזרח לאל־בוריג’, הבעירו צמיגים וירו זיקוקים. בסיום השיחות אתמול בין בכירי חמאס והמשלחת של המצרים, התגברו שוב ניסיונות חמאס לשגר בלוני נפץ לעבר ישראל, ובאזור אל בוריג’ החלו הפרות סדר אלימות, ובהן הושלכו לעבר הגדר מטעני חבלה ונעשו ניסיונות להגיע אל הגדר. מטען חבלה שהועף מהרצועה עם זר בלונים התפוצץ ליד קיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. בתגובה מטוסי חיל האוויר תקפו אמש כמה יעדי טרור ברצועת עזה.

סוגיות שקשורות בהקלות אזרחיות לתושבי הרצועה 

בישראל מעריכים כי הגברת הלחץ על הגדר והפרחת בלוני הנפץ נועדו בין השאר להפעיל לחץ על המשלחת המצרית שנפגשה אתמול עם בכירי חמאס ועל גורמים בכירים בישראל. לפי הערכה זהירה, יש סיכוי כי בעקבות השיחות עשויה להיות התקדמות בהרגעת השטח. בפרק זה של השיחות עולות בדיונים סוגיות שקשורות בהקלות אזרחיות לתושבי רצועת עזה ופתרון סוגיית המשכורות לפקידי חמאס. מנגד, נערכים דיונים בדבר התחייבות חמאס להרגיע את השטח ולחדול מהפרחת בלוני הנפץ לעבר ישראל. כזכור, בסוף החודש יציינו בחמאס את יום השנה לתחילת תהלוכות השיבה.

ככל הידוע, לפחות בשלב הזה אין עיסוק בסוגיות הקשורות לנעדרים הישראלים ברצועת עזה ולהשבת גופות החיילים, סגן הדר גולדין ז"ל וסמל ראשון אורון שאול ז"ל. מסתמן אפוא שהמשלחת המצרית אינה עוסקת במשא ומתן רחב בניסיון להגיע להסדר בקנה מידה רחב, שהסיכוי שיתממש לפני הבחירות קלוש ביותר. בישראל סבורים כי המצרים מפעילים לחץ רב על חמאס, במיוחד לאור המחוות וההקלות האחרונות מהצד המצרי, כולל שחרור ארבעת פעילי הזרוע הצבאית של חמאס ופתיחה במשך של מעבר רפיח למעלה מחודש. 

בתוך כך, חמאס ביטל את אירועי המשט השבועי המתקיימים מדי שבוע מול חוף זיקים. לטענת אנשי הארגון, האירועים בוטלו מחמת מזג האוויר, אולם ככל הנראה, הסיבה האמיתית היא ביקור המשלחת המצרית.