נשיא המדינה ראובן ריבלין קרא היום (שני) למיתון השיח כלפי ערביי ישראל. "עלינו להגיע ליום שבו לא נראה עוד שפיכות דמים. בכנס טרומן לציון 40 שנים לחתימת הסכם השלום עם מצרים שהתקיים באוניברסיטה העברית בירושלים, אמר ריבלין: "בתקופה האחרונה המחשבה הפוליטית מסחררת כל היגיון שהכרנו. אנו נחשפים לשיח בלתי מתקבל על הדעת כלפי אזרחי ישראל הערבים. אני סירבתי ומסרב להאמין שיש מפלגות שוויתרו על דמותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, דמוקרטית ויהודית בדיבור אחד".



עוד הוסיף ריבלין: "חובה לזכור שמדינת ישראל היא מדינת כל אזרחיה, אין ולא יהיו אזרחים סוג ב'. מול הקלפי נהיה שווים כולנו. בכנסת כולם מיוצגים. אנו אוהבי שלום, אולם עלינו גם במידה רבה לרדוף את השלום".



"השלום בינינו לבין המצרים, לא רק הביא לקץ הלוחמה בינינו לבין הגדולה והחזקה שבאויבות ישראל. שלום זה חולל מהפך גיאופוליטי של ממש במזרח התיכון. אולם החשוב ביותר הוא שהשלום עם מצרים פתח לנו אופק רחב של תקווה", אמר הנשיא.



כזכור, בישיבת הממשלה אתמול הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו לפוסט שפרסמה השחקנית, המגישה והדוגמנית רותם סלע באינסטגרם, לאחר הראיון עם שרת התרבות מירי רגב בתוכנית “פגוש את העיתונות” בערוץ 12. בפוסט כתבה סלע: “מתי לעזאזל מישהו בממשלה הזו ישדר לציבור שישראל היא מדינת כל אזרחיה, וכל בני האדם נולדו שווים? גם הערבים, רחמנא ליצלן, הם בני אדם”.



לדברי נתניהו, “ישראל היא מדינת מדינת הלאום של העם היהודי ושלו בלבד. היא כמובן מכבדת את זכויות הפרט של כל אזרחיה, יהודים ולא יהודים כאחד, אבל היא מדינת הלאום של העם היהודי בלבד. לעמים אחרים, ללאומים אחרים ולמיעוטים אחרים יש ייצוג לאומי במדינות אחרות”. בפוסט שפרסמה תקפה סלע גם את המראיינת רינה מצליח, שלא הגיבה לדברי שרת החינוך: "מירי רגב יושבת ומסבירה לרינה מצליח שהציבור צריך להיזהר, כי במידה ובני גנץ ייבחר, הוא יהיה חייב להקים ממשלה עם הערבים. רינה מצליח שותקת. ואני שואלת את עצמי, למה היא לא שואלת אותה בתדהמה - ומה הבעיה עם הערבים?".
 
יו"ר מרצ תמר זנדברג גיבתה את סלע: "כמה אומץ יש לשחקנית אחת. האומץ להגיד את הדבר הברור והמובן מאליו - כל בני אדם נולדו שווים. הסתה לא מתקבלת בשום מקום בעולם, בוודאי ובוודאי שלא היינו מקבלים אותה אם הייתה מופנית כלפי יהודים". גם ח”כ איימן עודה, ראש רשימת חד”ש־תע”ל, הגיב: “אנחנו, האזרחים הערבים לא באנו למולדת הזאת במטוס או באונייה, אלא מרחם האמהות שלנו. זוהי מולדתנו ואין לנו מולדת אחרת מלבדה. האינטרס האמיתי שלנו, של היהודים ושל הערבים, זה שלום, שוויון, דמוקרטיה וצדק חברתי. זה האינטרס של רוב האזרחים. נתניהו משסה ואנחנו צריכים למצוא דרך לחבר”.
 
לצד הגיבוי לדברים, זכתה סלע גם למבול של גינויים והשמצות מרושעות ברשת. סלע: “לכל מי שכתב לי דברים ממש מגעילים בעקבות הסטורי האחרון – אני אוהבת את כולכם. ההודעות הדוחות שלכם לא ימנעו ממני לעולם להגיד את דעתי. דור שלם של ילדים גדל במדינה שלנו בלי תקווה לשלום. וזה עצוב ומדכא. הלוואי שהפוליטיקאים היו אלה שנותנים תקווה אמיתית לשלום, לשוויון ולאהבה, במקום להסתה ולפילוג”. סלע זכתה לגיבוי גם מהנציגה שלנו בהוליווד גל גדות, שכתבה: "ואהבת לרעך כמוך זה לא עניין של ימין או שמאל, יהודי או ערבי, חילוני או דתי. זה עניין של דיאלוג. רותם, את השראה לכולנו".