נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו יבקר בישראל בתחילת החודש הבא, כך דווח הלילה (חמישי) בסוכנות הידיעות רויטרס. על פי הדיווח, הביקור צפוי להתקיים בין התאריכים 31 במרץ ל-2 באפריל. גורם בממשל הברזילאי, ששוחח עם סוכנות הידיעות, הסביר כי ההחלטה בנושא העברת השגרירות לירושלים, דבר שיכול להעניק יתרון לראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות שיתקיימו שבוע לאחר תום הביקור, טרם תקבלה.
"הנושא יהיה חייב לעלות במהלך הביקור", הסביר הגורם שנשאר אלמוני, ההודעה הרשמית על יציאתו לפועל של המהלך לא תימסר במהלך הביקור, כפי שהממשלה קיוותה. כאמור, ישנם גורמים רבים בברזיל, בהם קצינים בצבא, המתנגדים למהלך. כמו כן, מדינות רבות הביעו בפני בולסונארו את התנגדותן למהלך, בהן מדינות ערב שאף איימו על ברזיל כי ינקטו בצעדים שונים במידה והמהלך ייצא לפועל.
כזכור, בנובמבר האחרון בולסונארו הודיע בפרסום בחשבון הפייסבוק שלו כי לאחר כניסתו לתפקיד, הוא יעביר את שגרירות מדינתו לירושלים. הוא הוסיף כי "ישראל היא מדינה ריבונית ואנחנו נכבד אותה". הדבר מאשר הצהרות קודמות שלו מתקופת קמפיין הבחירות. 

נתניהו ביקר בברזיל לרגל השבעתו של הנשיא הברזילאי, שהתקיימה ב-1 בינואר השנה, ובנאום שנשא בפני הקהילה היהודית בברזיל חשף כי הנשיא הבטיח לו שהשגרירות הברזילאית תעבור לירושלים. לדברי רה"מ, "הנשיא בולסונרו ואני החלטנו שבחודשים הקרובים יבואו לכאן מספר משלחות כדי למפות את ההיקף המלא של שיתוף הפעולה בין ברזיל לישראל בתחומי הביטחון, הגנה, חקלאות, מים וכל התעשיות האחרות. זאת שותפות שנועדה לקרות ונגרום לה להתרחש במהירות גדולה".
עוד הוסיף: "הנשיא בולסונארו גם אמר שהוא יעביר את השגרירות לירושלים. זאת לא שאלה של האם זה יקרה, אלא מתי זה יקרה. הנשיא טראמפ אמר את אותו דבר והוא העביר את השגרירות, וגם הנשיא בולסונארו יעשה זאת. הוא קיבל את הזמנתי לבקר בישראל בחודשים הקרובים. הוא אמר שיבוא לפני מרץ, ואני מצפה לקבל את פניו באותה רוח ואחווה כפי שהוא קיבל אותי וכפי שאתם מקבלים אותנו".הדברים מגיעים לאחר שבהתייחסויות הרשמיות של המנהיגים לפגישתם לא צוין כלל נושא העברת השגרירות הברזילאים לירושלים, על אף הציפייה להצהרה רשמית בנושא.