מפקד פיקוד דרום לשעבר בצה"ל ומספר 2 במפלגת העבודה, טל רוסו, התייחס הבוקר (שישי) בגלי צה"ל למתיחות בדרום ולשיגורים לעבר גוש דן. רוסו העריך כי המצב עלול להסלים, והסביר: "אני מניח שזה יתפרץ, אם לא השבוע - אז בשבוע הבא. יש כאן סיר לחץ, ולחמאס אין שליטה מלאה על המתרחש, מאתגרים אותו כל הזמן". 

"ברגע שהם מיואשים, גם 10 דולר מביאים אותם לגדר", הסביר רוסו, שהוסיף: "כל הצדדים מעוניינים לסיים את הסבבון הזה, אבל זה כנראה יתפרץ במהלך השבוע או אחר כך. אין טיפול לטווח ארוך".

"זה פינג-פונג" המשיך רוסו. "לכן, אני אומר שיכול להיות שהם יכילו ויכול להיות שלא. ראינו שלא כולם הכילו. אין לי את המודיעין לגבי תוצאות התקיפות, אבל לפי המסה מדובר בתקיפה משמעותית של צה"ל".
 
כשנשאל איך צה"ל צריך להגיב, הסביר: "צריך לתקוף ולפגוע בתשתיות הטרור. המענה לתקיפה הזו יכול לעזור לפרק זמן קצר, עד הבחירות. צריך לבנות מדיניות לטווח הרחוק".

 בראיון בתכנית של ניסים משעל ב-103FM הוסיף רוסו: "הצבא עושה עבודה טובה, הבעיה היא בדרג המדיני. אנחנו כל הזמן מגיבים ומכבים שריפות תרתי משמע. איבדנו ארבע שנים ולא עשינו כלום. התגובה היא בסדר גמור, אבל זה לא מה היום אתה עושה, אין פתרון קסם". 
 
לדבריו, "הפתרון של מתן מכה משמעותית הוא בסדר גמור, וצריך להילחם בכל המעגלים. אבל צריך לדאוג שהאזרח לא יהיה מיואש בצד השני. תושבי העוטף סופגים 17 שנה. זה דברים שקשורים רק לדרג המדיני. צריך שתהיה מדיניות". 
 
האם אתה מסכים עם התחושה שכשפוגעים בת"א המדיניות יותר תקיפה?
"כשגדל הטווח ונכנסים עוד מיליונים של תושבים, אין ספק שמדובר בעליית מדרגה. זה לא אומר שלא צריך להתייחס לירי לעוטף בצורה חמורה. כשיש סמלים ודברים יותר בומבסטיים זה משפיע על מקבלי ההחלטות, אבל ראינו שגם בירי אחר היו תגובות קשות. אבל צריך יחד עם התגובות לעשות גם יוזמות. יש אנשים שחושבים שאם נלחיץ את עזה, אז המשטר הדמוקרטי בעזה יפיל את החמאס. זה לא עובד ככה. לכן, המלחמה בטרור צריכה להימשך בכל הכוח, אבל במקביל צריך לפעול להקמת פרויקטים הומניטריים. ייאוש זה הדבר הכי גרוע בשבילנו, זה גרוע בשביל מדינת ישראל". 
 
חמאס לא ייתן לך לאפשר לאזרחים לחיות טוב יותר. 
"יש הרבה דרכים לעשות את זה, כמו שעשינו פרויקטים של ביוב ואחרים. עכשיו זה לא הזמן, כי צריך לטפל בטרור. אבל ארבע שנים זה לא כבר לא הזמן. חייבת להיות מדיניות ברורה, ואין שום מדיניות. צריך חשיבה מדינית".