המצוד נמשך: צה"ל עצר חשודים במעורבות בביצוע הפיגוע הכפול שאירע היום (ראשון) באזור אריאל, כך על פי דיווח פלסטיני בערוץ הטלוויזיה "פלסטין אל-יום", כוחות צה"ל עצרו מספר פלסטינים בכפר, והחרימו מצלמות מעקב באזור התעשייה במקום. מדובר צה"ל נמסר כי "צה״ל תגבר כוחותיו במרחב. בשעה זו מתנהל מרדף אחר המחבל". במקביל פורסמו תמונות של אנשי חמאס מחלקים סוכריות לעוברים ושבים בחאן יונס.



כלי התקשורת הפלסטינים המזוהים עם חמאס קוראים לתושבים המתגוררים באזור הפיגוע, ויש ברשותם מצלמות אבטחה, להוריד או לכבות אותן. עוד פורסם כי בשעות הצהריים המוקדמות נשמעו חילופי אש באזור הכפר, הסמוך לזירת הפיגוע. 



בתוך כך, פורסם הדיווח למד"א על הפיגוע. החובש חננאל הס, שהגיע לזירה, אמר: "אני שומע ירי, אני רואה חיילים שרצים...יש עדיין ירי", המחבל ברח". לאחר מכן הוסיף: "זה חננאל יש בצומת אריאל פיגוע, יש ירי פה בצומת. אני עומד ליד, אני לא רואה בדיוק מה מתרחש, כי אני לא ממש קרוב לזירה, אבל אני שומע ירי".



בתשובה לשאלת המוקד, שרצה לוודא שהוא מוגן, אמר חננאל: "כן כן, אני בסדר. אני אנסה להתקרב. שוכב על הרצפה פצוע אנוש, איפה המחבל? המחבל ברח".





מבית החולים בילינסון, בו מאושפזים שני הפצועים, נמסר כי מצבו של הפצוע אנוש ללא שינוי, מאושפז בטיפול נמרץ. הפצוע קשה מאוד יצא מחדר ניתוח ועבר לטיפול נמרץ. עדיין נשקפת סכנה לחיי שני הפצועים.



מוקדם יותר היום, חמאס והג'יהאד האסלאמי בירכו על הפיגוע הכפול באזור אריאל. בחמאס אמרו כי מדובר ב"פיגוע הירואי שבא בתגובה לפשעי הכיבוש, מה שקורה בירושלים ובמסגד אל אקצא. אנו מדגישים את אופציית ההתנגדות כאופציה המוצלחת להרתיע את הכיבוש".



הג'יהאד האסלאמי מסר בתגובה, כי "הפיגוע תיקן את המצפן והמסלול והעביר את המערכת לשטחה הטבעי. מהגדה המערבית בא קול אזהרה וצעקה. ההתנגדות היחידה היא כלפי הכיבוש".

#غزة الوفية للمقاومة تخرج فرحا بعملية أرئيل البطولي#عملية_سلفيت pic.twitter.com/DdwZ2Yr1Od

— المركز الفلسطيني للإعلام (@PalinfoAr) March 17, 2019