יממה לאחר שמפלגת "כחול לבן" פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לבדוק מי עומד מאחורי הדלפת הפריצה האיראנית לטלפון של יו"ר המפלגה, בני גנץ, הפרשן הפוליטי של "חדשות 12", עמית סגל, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הגורם שהדליף את הפרטים אינו ראש הממשלה בנימין נתניהו או המקורבים לו: "באופן חריג ובשל כל מיני תיאוריות קונספירציה מופרכות אני כותב במפורש מה שכבר רמזתי כאן בשישי: מקור הסיפור על בני גנץ איננו ראש הממשלה, מקורביו או איש מסביבתו". עוד כתב סגל, כי "ללא קשר, מרענן לראות את השתיקה שבה מתקבלת הכוונה לפתוח בחקירת הדלפה לעיתונאים של מידע שאושר בידי הצנזורה. כמה צביעות".



כזכור, במסמך ששלחו אנשי "כחול לבן" למנדלבליט אתמול, הוסבר כי "קיימות שורה של אינדיקציות המוליכות את נתיב ההדלפה ללשכה מסוימת מאוד הנמצאת בירושלים. דע עקא, נוכח חשיבותה הקריטית של הסוגיה, אין מקום להשערות, כי אם להליך בדיקה מהיר, יסודי ונחרץ לגלות את מקור ההדלפה".



בכחול-לבן טענו גם כי ההדלפה של אירוע מסוג זה, שהנו בעל מאפיינים העלולים להיות ביטחוניים, מהווה "פגיעה חמורה בביטחון המדינה", ולכן "ככל שהדלפה זו נעשתה ממניע פוליטי, הרי שלפגיעה בביטחון המדינה נלווית הפרת אמונים בדרגה החמורה ביותר".



בתוך כך, במפלגה ביקשו גם מהיועמ"ש "להורות לראש הממשלה, הממונה על מערך הסייבר, כי יפעל בהתאם לחובתו על פי דין, ויימנע מעשיית כל שימוש אישי ופוליטי בגורמים הכפופים לו או במידע המונח לפניו".


קודם לכן, חבר ועדת החוץ והביטחון ח"כ עיסאווי פריג (מרצ) פנה ביום שבת במכתב אל יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר, אל מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא ואל אמיר קין, המוונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב) וביקש לחקור מי הגורמים האחראים להדלפת "הפריצה האיראנית".



יו"ר תל"ם ומספר 3 ברשימת כחול לבן, משה בוגי יעלון, טען אתמול בגלי צה"ל כי ייתכן ש"לשכת נתניהו היא זו שעומדת מאחורי הפריצה לטלפון", והוסיף: "יש כאן פרשת ביבי-גייט".



"זה תרגיל של ביבי", קבע יעלון, שהסביר: "הוא ממשיך לשקר ולנסות להסית את תשומת הלב ממה ששמענו השבוע. זה פשוט, לצערי, טריק שכולנו נופלים בו. קשה לי להאמין שהאיראנים מתעניינים בטלפון של בני גנץ בדיוק בזמן שבו לנתניהו יש אינטרס לעשות זאת. אני מכיר את סביבתו של נתניהו, זה כל כך מתאים להם, חלאס עם השקרים". מלבד זאת, הוא טען כי "עכשיו כל הפאזל של הצוללות נהיה ברור. יש לנתניהו מניות בחברה שבה שותף בן דודו מיליקובסקי. אתה מבין שלנתניהו היה אינטרס לקנות כמה שיותר צוללות מטיסינקרופ ובמחירים כמה שיותר גבוהים? ומה עם מכירת הצוללות למצרים? לא קיבלנו הסבר".