ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הלילה (שלישי) חזרה ארצה לאחר שקיצר את ביקורו בארצות הברית בעקבות ירי הטילים מרצועת עזה. לפני העלייה למטוס, נתניהו שיבח את הכרת הנשיא טראמפ בריבונות ישראל ברמת הגולן ומחה על כך שהתקשורת לא כיסתה את הצעד מספיק לטענתו. 

"אני חוזר מביקור היסטורי. זה דבר שייזכר לדורות. יש לנו יסודות היסטוריים ברמת הגולן. כשאתה תוקע שם מעדר אתה מגלה שם בתי כנסת מפוארים שאנחנו משקמים אותם. הגולן שלנו בזכות היסטורית ובזכות של הגנה עצמית - והנשיא טראמפ הכיר בכך", אמר נתניהו. "זה שאתם לא מכסים את זה יותר מדקה זה דבר שיתחשבנו איתכם".
רק מאוחר יותר בתגובה לשאלות כתבים התייחס ראש הממשלה גם למצב בדרום, ואמר: "אני לוקח את המטוס הזה במהירות להגיע בחזרה לארץ ומשם הולך ישר לקרייה ואנחנו נטפל בעניינים. נתנו תגובה מאוד מאוד עוצמתית. חמאס צריך לדעת שאנחנו לא נהסס להיכנס ולעשות את כל הצעדים הדרושים. לא נתחשב בשום דבר ובשום תאריך אלא בצרכים של ביטחון ישראל". 
 
נתניהו נפגש אתמול עם טראמפ לפני שהנשיא האמריקאי חתם על צו נשיאותי המכיר בריבונות ישראל על הגולן. "בעוד כמה דקות אחתום על צו נשיאותי שיכיר בריבונות של ישראל ברמת הגולן", אמר טראמפ. "ב־1967 היא הפכה להיות חלק מישראל. הפעילות האגרסיבית של איראן, כולל חיזבאללה בסוריה, הופכת את הגולן לנכס אסטרטגי ישראלי".
 
ראש הממשלה הודה בחום למארחו ואמר: "יש לי מסר פשוט לאויבינו - נעשה מה שצריך להגן על ישראל ועל המדינה שלנו. אחר כך אחזור הביתה להוביל את אזרחי ישראל ואת החיילים. אבל לפני שאסע, אני שמח להגיע לכאן לבית הלבן ולהודות לך".
 
"זה יום היסטורי", הוסיף. "שני עשורים, מ־48' עד 67', סוריה ירתה אש קטלנית על האזרחים שלנו. דור של ילדים חיו בחשש. ביומיים, החיילים האמיצים שלנו שחררו את הגולן. מאז נקבע שזה שלנו. למרות זאת, היינו צריכים לחכות עד היום, ולכן ההחלטה שלך לגבי רמת הגולן היא כל כך היסטורית. זה אקט של צדק היסטורי.