בכיר המוסד לשעבר והמועמד מטעם רשימת כחול-לבן, רם בן ברק, התייחס הבוקר (שלישי) בתכנית של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM למצב בדרום ולראיון של יו"ר מפלגתו, בני גנץ, בחדשות 12, וטען כי "צריך להפיל את חמאס". 



לדברי בן ברק, "ממשלת נתניהו לא רוצה את החיבור בין עזה ליהודה ושומרון, ולא יכולה להשלים עם זה שחמאס שולט בעזה והופך אותנו לבן ערובה, אך ארגון טרור שלא מייצר טרור נעלם, ולכן אנחנו בעד להפיל את חמאס. צריך לסמן את זה כיעד, ולהערכתי יש לנו את התשתית לעשות את זה. אני מעריך שלפחות חצי מהתושבים בעזה היו מעדיפים את הרשות ולא את חמאס. יש לבצע איחוד כוחות בין המצרים, הישראלים, הרשות הפלסטינית והסעודית".



הוא הוסיף כי "מי שקובע את סדר היום בדרום הוא חמאס. יש מי שלחץ על ההדק כשירה את הטילים ואותו צריך לחסל. אני בעד שיהרגו טרוריסטים, יש לפגוע בהם לא כשהם מתחבאים במנהרות אלא כשאתה יכול. יש לנו את היכולות לדעת מי ירה ולדעתי מי שיורה צריך למות".
 

מה לדעתך על הריאיון של גנץ עם יונית לוי ב'חדשות 12'? 
"היה לו נאום מצוין באייפק, אך בני גנץ הוא פוליטיקאי פחות משופשף מבנימין נתניהו. הוא לא לקח יועצים וקורסים המלמדים אותו איך להתראיין. נתניהו השקיע הרבה יותר זמן בזה ויש לו שנות ניסיון. אני חושב שהתוכן של דבריו בריאיון הוא החשוב לא נכון היה להיכנס ולדבר על סוגיית הטלפון שלו בזמן שיורים טילים בעזה ולדעתי יונית עשתה טעות כששאלה אותו על כך בעת הזו. כשיורים עלינו טיל מעזה מסתכלים שלוש שנים אחורה יודעים שהיה את צוק איתן שהביא שקט, אך לא נעשו הצעדים המדיניים שישלימו את המבצע. חשבו שכלום יענה בכלום אך כלום לא מניב כלום".