ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נחת היום (שלישי) בנמל התעופה בן גוריון, לאחר ביקורו בארצות הברית, במהלכו נפגש עם הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, שהכריז על הכרה בריבונות ישראל ברמת הגולן. נתניהו קיצר את ביקורו בארה"ב בעקבות המצב המתוח בדרום ופגיעת הרקטה בבית במשמרת שבשרון. מיד לאחר הנחיתה הגיע נתניהו לקריה על מנת לקיים התייעצויות על המצב הביטחוני. 



תיעוד מתקיפת מבנים צבאיים של חמאס ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

לדברי גורמים מדיניים, נתניהו היה בקשר רציף עם ראש המטה במהלך הטיסה מוושינגטון, והוא נתן את ההוראה להמשיך את ההתקפות ברצועת עזה. גורם מדיני בכיר אמר כי "ההתקפות על עזה היו קשות מאד, פגעו בתשתיות של החמאס כולל לשכתו של יו"ר הארגון איסמעיל הנייה". הבכיר הוסיף כי המתקפה האחרונה של ישראל ברצועה הייתה בשעה 3:30 לפנות בוקר, ולאחריה חמאס לא השיב אש. 



גורם מדיני בכיר שצוטט בכאן ב' אמר כי "אין הפסקת אש, ההנחיה היא להמשיך ולתקוף. ישראל תקפה אחרונה וחמאס לא הגיב. בחמאס הציעו הצעות לרגיעה". הוא ציין גם שקריסת הבניינים הזכירה לו את המראות של צוק איתן. 



אתמול, לפני המראתו, שיבח ראש הממשלה את הכרת הנשיא טראמפ בריבונות ישראל ברמת הגולן, ומחה על כך שהתקשורת לא כיסתה את הצעד מספיק לטענתו. "אני חוזר מביקור היסטורי. זה דבר שייזכר לדורות. יש לנו יסודות היסטוריים ברמת הגולן. כשאתה תוקע שם מעדר אתה מגלה שם בתי כנסת מפוארים שאנחנו משקמים אותם. הגולן שלנו בזכות היסטורית ובזכות של הגנה עצמית - והנשיא טראמפ הכיר בכך", אמר נתניהו. "זה שאתם לא מכסים את זה יותר מדקה זה דבר שיתחשבנו איתכם".

לאחר מספר שעות רגועות יחסית, פתחו הבוקר כוחות צה"ל באש לעבר מזרח עזה, ככל הנראה בעקבות מפריחי בלונים, כך לפי דיווחים פלסטינים. בתוך כך, ברשויות מקומיות רבות בדרום הארץ הודיעו על השבתת הלימודים היום בעקבות המתיחות. 
מוקדם יותר, במהלך הלילה תקפו מטוסי צה"ל יעדי טרור במתחם צבאי של חמאס בדיר אל באלח במרכז רצועת עזה. בנוסף הותקפו על ידי טנקים ומסוקי קרב מספר מטרות צבאיות של חמאס. מוקדם יותר נמסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כ-15 יעדי טרור בצפון רצועת עזה בהם מתחם צבאי של חמאס בבית חאנון ומתחם צבאי של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בבית להיא.
התקיפות בוצעו בתגובה לירי משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל, שהחלו אמש ונמשכו על השעות הקטנות של הלילה. בסך הכל זוהו כ-30 שיגורים, כשאת חלקם יירטו סוללות כיפת ברזל יירטו מספר שיגורים. שאר השיגורים נפלו בשטח פתוח.  
בעקבות האירועים, הוציא פיקוד העורף הנחיות מעודכנות, לפיהן לא יתקיימו היום לימודים בחלקים נרחבים מהדרום. היישובים בהם לא יתקיימו לימודים הם: אשדוד, שדרות, אשקלון, נתיבות, אופקים, באר שבע, עומר, קרית מלאכי וקרית גת וכן המועצות האזוריות הסמוכות לעזה, חוף אשקלון, מרחבים, בני שמעון, שדות נגב, אשכול ושער נגב, מכללת ספיר והמכללה האקדמית לחינוך "חמדת הדרום" שליד נתיבות.