ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמנם קיצר את ביקורו בארצות הברית, אך לא ויתר על נאומו בוועידת אייפא"ק, ונשא דברים באמצעות שידור לווייני, זאת לאחר שאתמול נאם בפני הוועידה יו"ר מפלגת כחול-לבן בני גנץ, שמסתמן כיריבו המרכזי בבחירות הקרובות. במסגרת דבריו אמר נתניהו כי "המבצע בעזה הוא בהיקף שלא נראה ארבע שנים", והוסיף: "נגן על המדינה שלנו ועל העם שלנו".



"לצערי, אני לא שם כי חזרתי לעסוק בענייניי בישראל", אמר נתניהו בפתח דבריו. "אנחנו נגן על המדינה שלנו ועל העם שלנו. רציתי להגיד תודה רבה לכם, תודה איפא"ק, תודה על כך שאתם עומדים לצד ישראל, תודה שאתם עובדים יום אחר יום כדי לבסס את הברית בינינו. היא מעולם לא הייתה חזקה יותר. תודה לדמוקרטים ולרפובליקנים".
"אתמול בבית הלבן טראמפ עשה שוב היסטוריה, והכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן", המשיך ראש הממשלה. "זה ראוי להרבה מחיאות כפיים. הגולן הוא חיוני להגנתנו, להיסטוריה שלנו. כשנמצאים שם רואים את ההיסטוריה היהודית שם. שמענו הרבה על הכוחות שרוצים להפריד בין ישראל לארה"ב, הכוחות האלה ייכשלו. הכוחות שלנו חזקים מדי, אמרתי זאת, לעולם אסור לקחת את זה כמובן מאליו. מי שמחפש להקשות על איפאק, צריך לעמת אותם, למרות טענותיהם. הם עושים משהו אחר, הם מכוונים חץ שוב לעבר היהודים, שוב אנחנו אנשי הרוע, שוב אנחנו עם יותר מדי השפעה, כסף וכוח. אתם יודעים איך עונים להם? כמו במגילה, להתעמת עם האנשים, ולעמוד מנגדם, ולא להתגונן".

הוא הוסיף כי "אם הם מדברים מאיראן, או מהבונקרים, או שהם צועדים בשרלוטסוויל, או פוגעים בבית כנסת, באירופה, בארצות הברית - העם היהודי עומד ונלחם, ואנחנו מנצחים, כי אנחנו חולקים את אותם ערכים. לא שופטים אותם לפי דת, מין וגזע. הדמוקרטיה שלנו מראה שאף אחד הוא לא אזרח סוג ב', כולם אזרחים סוג א', יהודים או ערבים. ישראל תמיד תהיה דמוקרטיה, כמו שהיא תמיד תהיה מדינה יהודית, מקום לכולם".

הביקור בארה"ב קוצר



רה"מ קיצר את ביקורו בוושינגטון בעקבות המצב המתוח בדרום ופגיעת הרקטה בבית במשמרת שבשרון, ומיד לאחר הנחיתה הגיע לבסיס קריה בתל אביב, על מנת לקיים התייעצויות בעקבות המצב הביטחוני. 



לאחר מספר שעות רגועות יחסית, פתחו הבוקר כוחות צה"ל באש לעבר מזרח עזה, ככל הנראה בעקבות מפריחי בלונים, כך לפי דיווחים פלסטינים. לדברי גורמים מדיניים, נתניהו היה בקשר רציף עם ראש המטה במהלך הטיסה מוושינגטון, והוא נתן את ההוראה להמשיך את ההתקפות ברצועת עזה.

מוקדם יותר, במהלך הלילה תקפו מטוסי צה"ל יעדי טרור במתחם צבאי של חמאס בדיר אל באלח במרכז רצועת עזה. בנוסף הותקפו על ידי טנקים ומסוקי קרב מספר מטרות צבאיות של חמאס. מוקדם יותר נמסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כ-15 יעדי טרור בצפון רצועת עזה בהם מתחם צבאי של חמאס בבית חאנון ומתחם צבאי של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בבית להיא.

אתמול, לפני המראתו, שיבח ראש הממשלה את הכרת הנשיא טראמפ בריבונות ישראל ברמת הגולן, ומחה על כך שהתקשורת לא כיסתה את הצעד מספיק לטענתו.