האיחוד האירופי לא רואה שינוי במעמד רמת הגולן למרות ההכרה האמריקאית בריבונות הישראלית על השטח. "בהתאם לחוק הבינלאומי ולהחלטות מועצת הביטחון של האו"ם 242 ו-497, האיחוד האירופי לא מכיר בריבונות הישראלית על רמת הגולן הכבושה", נאמר בהודעת 28 מדינות הגוש.
כזכור, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חתם ביום שני על צו נשיאותי המכיר בריבונות ישראל על הגולן. "בעוד כמה דקות אחתום על צו נשיאותי שיכיר בריבונות של ישראל ברמת הגולן", אמר טראמפ. "ב־1967 היא הפכה להיות חלק מישראל. הפעילות האגרסיבית של איראן, כולל חיזבאללה בסוריה, הופכת את הגולן לנכס אסטרטגי ישראלי".
בטקס החתימה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה בחום למארחו ואמר: "יש לי מסר פשוט לאויבינו - נעשה מה שצריך להגן על ישראל ועל המדינה שלנו. אחר כך אחזור הביתה להוביל את אזרחי ישראל ואת החיילים. אבל לפני שאסע, אני שמח להגיע לכאן לבית הלבן ולהודות לך".

"זה יום היסטורי", הוסיף. "שני עשורים, מ־48' עד 67', סוריה ירתה אש קטלנית על האזרחים שלנו. דור של ילדים חיו בחשש. ביומיים, החיילים האמיצים שלנו שחררו את הגולן. מאז נקבע שזה שלנו. למרות זאת, היינו צריכים לחכות עד היום, ולכן ההחלטה שלך לגבי רמת הגולן היא כל כך היסטורית. זה אקט של צדק היסטורי.