על רקע פרשת הצוללות שעלתה לשיח בשבועות האחרונים פורסמה הערב (רביעי) ב"כאן 11" גרסתו של תמיר פרדו, ששימש ראש המוסד גם בשנים 2014-2015, בהן אישר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את עסקת הצוללות. פרדו הביע את דעתו בעניין העסקה, וטען כי "לא הייתה שום תקלה, לא בגרמניה ולא במצרים". 

"על האישור שישראל נתנה לגרמניה למכור צוללות מתקדמות למצרים גיליתי רק מהתקשורת", אמר פרדו. לגבי טענתו של נתניהו כי ישנו מידע ביטחוני חסוי שרק הוא מודע אליו, ולכן הוא לא יכול להשיב על השאלות, אמר פרדו כי "אני לא מאמין שיש סוד שגם שר הביטחון וגם הרמטכ"ל וגם ראש המוסד לא חשופים אליו". 
עוד נשאל פרדו - "האם בתקופתך כראש המוסד פעל המוסד באופן שנתפס בעייתי על ידי הגרמנים, האם הייתה פעולה של המוסד שגרמה לגרמנים חוסר שביעות רצון, אירוע שעליו 'שילמה' ישראל באישור למכור צוללות למצרים?". על שאלה זו השיב פרדו כי "למיטב ידיעתי, לא היה אירוע כזה. לא הייתה שום תקלה, לא בגרמניה ולא במצרים".
צוללת בחיפה. צילום: פלאש 90


לפני כיומיים נודע כי התובע הכללי בגרמניה החליטה על פתיחה בחקירת מכירת הצוללות לישראל. החקירה תתמקד בשאלה האם במסגרת המכירה ניתן שוחד למי מהמעורבים, וכי התקבלה בקשה לעזרה משפטית מצד ישראל לשלטונות בגרמניה. האחראי על החקירה בגרמניה יהיה משרד התובע בעיר בוכום, המומחה לחקירות העוסקות בחשדות לשחיתות כלכלית.

כזכור, פרשת הצוללות שבה לכותרות בימים האחרונים בעקבות גילויים חדשים באשר להחזקת מניות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בחברה שקיימה קשרים עסקיים עם טיסנקרופ, כמו גם החלטתו של עד המדינה, מיקי גנור, לחזור בו מגרסתו. על פי דיווחים, הפרקליטות שוקלת לפתוח בחקירה פלילית כנגד נתניהו בעקבות הגילויים החדשים, לפיהן נתניהו ובן דודו מלקיבוסקי החזיקו במניות של חברת סידריפט", שהיתה ספק של חברת "גרפטק", שהיתה ספקית של תאגיד תיסנקרופ. על פי הטענות, כשמכר את המניות לבן דודו, הרוויח נתניהו 16 מיליון שקלים.