ח"כ ומספר 3 במפלגת "העבודה", איציק שמולי, שנלחם בכנסת למען תיקון חוק הפונדקאות כך שיחול גם על זוגות של שני גברים וגברים יחידים, השלים את תהליך הפונדקאות בארה"ב והפך היום (חמישי) לאב לתינוק זכר. שמולי השלים את תהליך הפונדקאות ברוד איילנד, ופרסם היום בחשבון הטוויטר שלו תמונה שלו לצד התינוק הקטן, וכתב ליד: "ברוך הבא קטנצ'יק שלנו, כמה שחיכינו לך". 



ל"מעריב אונליין" אמר שמולי על האירוע המרגש כי "אנחנו מאושרים ומודים לאלפים ששמחים איתנו ובירכו בכל הדרכים.  חלום חיי התגשם. אני מייחל לכך שאת ילדינו הבאים נוכל להוליד במדינת ישראל שלנו שאני כלכך אוהב". 




יו"ר מפלגת יש עתיד, ואחד ממובילי מפלגת כחול לבן, יאיר לפיד, פרסם בדף הטוויטר שלו ברכה לשמולי וכתב: "שתגדלו אותו בנחת איציק. הקטנצ'יק זכה באבא מדהים. מזל טוב". גם אבי גבאי, יו"ר העבודה, בירך את איציק לכבוד המאורע וכתב: "מזל טוב איציק יקר. אנחנו נעשה הכל כדי שאת הילד הבא תוכלו ללדת בישראל. זאת התחייבות".



שמולי כאמור נלחם  למען תיקון חוק הפונדקאות, על מנת שיאפשר גם לזוגות של גברים וגברים יחידים לעבור את התהליך בישראל, אך התיקון לבסוף לא נעשה והחוק נשאר כפי שהוא. שמולי פנה במהלך דיון על החוק בכנסת לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר לו "אני רוצה שתסתכל לי בעיניים ותאמר לי למה יגאל עמיר יכול להיות אבא ואני לא? תאמר לי שאני לא מספיק טוב כדי להיות אבא במדינה הזו".



עוד אמר אז שמולי כי "אני רוצה להיות אבא, זה חלום. זאת שאיפה שחסרה. המחסום הזה, של פונדקאות בחו"ל, הוא בלתי עביר. צריך להתנתק מהחברים, להשכיב 600 אלף שקל, ללמוד את החוקים של מדינה אחרת. אנחנו לא מבקשים מצעדי גאווה ולא שום דבר. פשוט שוויון זכויות. אם אנחנו מספיק טובים כדי לשרת את המדינה הזאת, אנחנו צריכים להיות מספיק טובים כדי להיות חלק שלם ממנה".