הרמטכ"ל לשעבר, רב אלוף במילואים דן חלוץ, התייחס הבוקר (שבת) בשבתרבות בבאר שבע לטענות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנושא אישור מכירת הצוללות הגרמניות למצרים. לדבריו, "נתניהו המציא המצאה באשר לסוד הכמוס, אין סוד כזה ששר ביטחון ורמטכ"ל לא יכולים לדעת".



לדבריו, "המושג למדר את הצמרת הביטחונית של מדינת ישראל מסוגיה ביטחונית הוא לא מתקבל על הדעת. הפרוצדורה היא מהות. אם בנושא הזה מידרו רמטכ"ל ושר ביטחון - אולי עשו זאת גם בנושאים נוספים".



בנוסף, ציין חלוץ כי הוא אינו רואה איך יועץ משפטי יצליח לחלץ את ראש הממשלה משלושת התיקים, שבהם הוחלט להגיש נגדו כתב אישום, באמצעות שימוע. "אם לא יהיו חקיקות אנטי דמוקרטיות שישנו את העניין הזה זה מוביל לדבר אחד - תא בכלא", אמר חלוץ. 



כזכור, גם ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, הצטרף לביקורת על נתניהו, ואמר כי הוא "לא מאמין שיש סוד שגם שר הביטחון, גם הרמטכ"ל וגם ראש המוסד לא חשופים אליו". 



כשנשאל האם בתקופתו כראש המוסד פעל המוסד באופן שנתפס בעייתי על ידי הגרמנים, והאם הייתה פעולה של המוסד שגרמה לגרמנים חוסר שביעות רצון, שעליה 'שילמה' ישראל באישור למכור צוללות למצרים, הוא השיב כי "למיטב ידיעתי, לא היה אירוע כזה. לא הייתה שום תקלה, לא בגרמניה ולא במצרים".