על רקע ההפגנה שמנתה עשרות אלפי בני אדם בגבול רצועת עזה לציון שנה ל"צעדות השיבה", בחמאס צופים חתימה על הסכם הסדרה מול ישראל בימים הקרובים, כך ציין הערב (שבת) סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי. בראיון לערוץ אל-מיאדין הלבנוני, אמר אל-עארורי: ״הרגיעה היא לא הודנה פתוחה עם הכיבוש, והיא לא אומרת שהגענו לשלום אתו. ישנם סימנים להגיע לרגיעה בימים הקרובים".
״לא בוטחים באויב, שאילו הייתה לו אפשרות להישאר ברצועה יחד עם ההתנחלויות שלו, לא היה מהסס, אך כוח ההתנגדות ורצון בני העם שלנו הוא שמשרטט את המשוואה", הוסיף סגן מנהיג חמאס.
מנגד, שרי הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד, הודיעו כי יצביעו בקבינט נגד ההסדרה הצפויה עם ארגון חמאס. בנט התייחס להפגנות היום בגדר רצועת עזה ואמר: "לא סתם התחושה של הישראלים היא של השפלה. סינואר והנייה יוצאים לחגיגות ניצחון, ללא כל פחד שישראל תחסל אותם. ככה לא יוצרים התרעה. אני והשרה שקד נצביע בקבינט נגד חתימה על הסכם הכניעה של ישראל לחמאס. לאחר מעל אלף רקטות השנה, רבבות בלוני תבערה, מיליון ישראלים במקלטים, צריך היה שסינואר ייפרד מהעולם הזה, ולא שהסתובב כטווס מנצח. טועה מי שחושב שקנה לנו שקט, כי עם הכניעה לטרור מגיע התיאבון לעוד טרור. אנו צפויים לגל טרור נוסף, אלים הרבה יותר".