תשעה ימים לפני ההליכה לקלפיות, ובצל ההתאוששות בסקרים, ראשי מפלגת כחול-לבן, בני גנץ ויאיר לפיד, פנו הערב (ראשון) לציבור ותקפו במילים חריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות התנהלותו במסגרת המשבר מול חמאס ברצועת עזה. "אני מבקש להתחיל בהתחייבות", פתח גנץ את דבריו, "נתניהו אמר שראש ממשלה בישראל לא צריך לכהן יותר משתי קדנציות, וכי אלו 'מילים חקוקות בסלע'. הוא לא עמד במילתו כרגיל. אני כן אעמוד במילה שלי. אני מתחייב כאן שמיד בהתחלת הכהונה אחוקק חוק הגבלת שתי קדנציות. אעשה זאת מכיוון שראיתי מה עבר על נתניהו לאורך כל אותן שנים. כשאתה יותר מדי זמן בתפקיד אתה מאבד את הממלכתיות והרצון לשרת אנשים, ואתה מתחיל לעסוק רק בהישרדות הפוליטית שלך".



"כשמסתכלים על הביטחון, בואו נשאל את עצמנו מה אנחנו רואים בעזה במהלך השנה האחרונה. הגרף מדבר בעד עצמו. אי אפשר לעבוד על אזרחי ישראל, אי אפשר לעבוד על תושבי הדרום, אי אפשר שחמאס ייקח את ישראל כבת ערובה, המשיך, תושבים בדרום מתחילים כבר להקשיב לסינוואר - אם תהיה או לא תהיה אש. כמובן שהפרוטקן גדל מ-15 מיליון דולר ל-40 מיליון דולר. כשחמאס יורה הקבינט לא מתכנס, וכשהוא מתכנס הוא דולף. זה לא ביטחון. אי אפשר לקבל הסכמים משפילים, אי אפשר עוד מאותו דבר. אתה לא יכול לעשות כל הזמן את אותו הדבר ולחשוב שתקבל משהו אחר".



"13 שנים בשלטון של 13 שנים יותר מדי", תקף גנץ, "לפעמים שוכחים שתפקידו של המנהיג הוא לטפח את החברה הישראלית ולא להפך. אפשר לשמור על התקשורת גם כשהיא מעצבנת וצריך לעשות את זה. במקום זה, משחיתים ומביאים כהניסטים, ועושים קמפיינים הכי נמוכים, מגעילים ושקריים שיש. ביבי, אזרחי ישראל לא יסלחו לך על הסרטון עם חללי צה"ל ולא על הפגיעה בשכול והירידה הכל-כך נמוכה. אבל כשאנשים משעממים אותך, לא פלא שאתה יורד כל כך נמוך. איזה מזל יש לנו שאזרחי ישראל גבוהים מכל הרפש אתה מפזר כל הזמן. האינסטינקט הבסיסי שלהם אומר להם שהדברים האלה לא יכולים להימשך. הם לא מוכנים שרה"מ יחלק מיליונים למקורביו וישקר בגרסאות שלו עצמו. ראינו מה קרה בצוללות", אמר.



"משהו קרה לביבי, הוא היה אחר, אבל 13 שנים עשו לו את זה. הוא איבד משהו. במקום לטפח שבת אחים, הוא עלול לקדם מלחמת אחים - ומזה כדאי להיזהר. במקום לחבר אותנו, הוא מפרק אותנו והגיע הזמן להפסיק את זה. הגיע הזמן לשינוי, הגיע הזמן להשתנות. 13 שנים זה יותר מדי - בתשעה באפריל, אני וחבריי בתוכם, נודה לביבי וניפרד ממנו. נגיד לו תודה, נקח את זה מכאן ונתחבר אחד לשני, ונמשיך הלאה".






לאחר נאומו של גנץ, דיבר לפיד ואמר כי "הרוטציה לא מורידה לנו קול אחד. אנשים כל כך התרגלו שנתניהו ראש ממשלה, שהם חושבים שלא ניתן לנהל בשיתוף פעולה. יש כאן ערכים של חברות והבנה של אנשים שהדבר הזה גדול יותר מכל אחד מאיתנו. אני סומך על בני ובני סומך עליי. אנחנו יודעים שנדע לעבוד ביחד". השניים גם ענו על שאלות מהעיתונאים.



הולכות להתפרסם עוד הדלפות והקלטות היום בערב. זה לא קורה בקמפיינים אחרים. יש לכם בעיה של אבטחת מידע?
"אני מכיר את הסוגיה של ההקלטות, שמענו מדגם שלהם בעבר. אנחנו לא דיקטטורה, אנחנו מערכת רחבה ופתוחה. לצערי, חלק מהדברים יוצאים החוצה, אני לא מאושר מזה אבל גם לא נבהל מזה. יש לי חברים טובים להנהגה, תחשבו איזו דרך עברנו ביחד ואיזו דרך אני צריך לעבור כמנהיג מפלגה. אני לא נרגש יותר מדי מההדלפות האלה".

האם תמשיכו ביחד גם אחרי הבחירות?
הקמנו את כחול לבן להציג למדינת ישראל אלטרטניבה שלטונית. לא נפתח עכשיו את כל המגעים והשיחות. את זה נשאיר ברקע בלבד. 

האם תתחייב לא לבקש מ לפיד לוותר על הרוטציה ושלא לנטוש את הברית עם לפיד לטובת חבירה לנתניהו?
אנו מתכונים לעמוד במילים שלנו. לחצנו יד מזל וברכה לא צריך אפילו נייר בעניין הזה. לא נשב עם בנימין נתניהו.

למה לא חתמתם על הסכם עודפים?
"היה לנו הסכם עודפים עם מפלגת העבודה. הם ביטלו אותו כשהוקמה כחול לבן".
 
בגלל תכנית השלום לא תכנסו?
"חברים, בנימין נתניהו עשה די למדינת ישראל. עשה גם טוב, אבל עכשיו תורנו. אנחנו נוביל את הממשלה".

האם ראש הממשלה שפוי?
 חברים. אני ממש מבקש לא לשחק בכלל עם המילים האלה. בנימין נתניהו שרת את מדינת ישראל לאורך שנים רבות בהרבה היבטים. יש לו קהות חושים שלטונית שנובעת ממשך השנים הרב שהוא בתוך התפקיד. יש לו כהות חושים שנובעת ככל הנראה מהלחץ האישי שנובע מהגשת כתבי אישים. היום נתניהו לצערי מסתכל על עצמו כמרכז האינטרסים של הפעולה שלו ולכן חייב לסיים את תפקידו.