ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, קיים הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים עם בכירים לשעבר במערכת הביטחון, שדנה בדבר פרשת הצוללות. בתחילת הדיון התייחס ברק להשבת גופתו של זכריה באומל ז"ל ואמר כי "זהו יום כואב ומרגש שסוגר מעגל. רגע שממחיש את המחויבות האינסופית של צה"ל ללוחמים. מי יתן וגם הגופות של שני הלוחמים הנוספים יוחזרו. 
ראש המטה לביטחון לאומי ויועץ ראש הממשלה לביטחון לאומי לשעבר, עוזי ארד, התייחס בהמשך לפרשת הצוללות ואמר כי "כשנחשפה פרשת הצוללות, כבר אז באה לי בהפתעה ומהלומה שגנור ובן דודו של ראש הממשלה מעורבים בפרשה. כבר אז אמרתי שזו פרשת השחיתות הגדולה ביותר בתולדות מדינת ישראל". 
"הראיות קיימות וזה מונח על השולחן", המשיך ארד, "היו שיקולים זרים בפרשת הצוללות. ראש הממשלה הוחרג עוד לפני תחילת החקירה. חייבים ועדת חקירה, כמו הליכי וסדרי קבלת ההחלטות. יש פגיעה חמורה בביטחון המדינה". 

יורם בן זאב, השגריר בגרמניה באותה תקופה עלה לנאום אחר כך וציין כי "במפגש הראשון של ראש הממשלה עם מרקל עולה נושא הצוללות. ראש הממשלה ביקש שיהיה איפול ושלא ידלוף דבר. אז חשבתי שזה מוצדק. כשאנחנו מסתכלים אחורנית אנחנו רואים שהחשיכה הצמיחה דברים חמורים". 
שאר הדוברים בכנס, ביניהם אילן בירן ואלוף במיל' עמוס ירון, הצהירו כי יש לפתוח ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את ההליך של רכישת הצוללות. גם הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ, טען בדבריו כי "יש צורך בוועדת חקירה שתבדוק את הצוללות. ברגע שנתנו את הזכות למכור צוללות למצרים, נתנו אפשרות למכירת נשק איכותי". 

עוזי ארד, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


ברק הוסיף עוד כי "יושבת על הבמה קבוצת אנשים עם למעלה מ-200 שנות ניסיון ביטחוני. למרות הדעות הנשונות בינינו על מספר הצוללות הנדרשות - אף אחד לא ישב על שמונה ותשע צוללות. הדבר החמור הוא מדוע רה"מ הסיר התנגדותו למכירת צוללות מתקדמות למצרים ומדוע הוא תמך בצוללת השישית". 
"האפשרות היחידת שנותרת - המלך עירום. נתניהו יודע כל השנים. נתניהו מכר את המניות יום לפני השתלטות על החברה של בן דודו". בהמשך הוסיף ברק כי "הגרמנים יודעים שהייתה שחיתות בממשלת ישראל בפרשת הצוללות. זו אולי פרשת השחיתות החמורה ביותר בתולדות המדינה. היועץ המשפטי היה חייב לפסול את עצמו בכל הנושאים האלו. הוא היה עוזרו של נתניהו". 
מחוץ למסיבת העיתונאים שידר הליכוד את הדברים הבאים: "אהוד ברק היקר, אתה שומע אותנו? כדאי שתשמע מה אולמרט יודע עליך". ברקע נשמע קטע של אולמרט על אהוד ברק: 'הוא לוקח שוחד במיליונים ובעשרות מיליונים. אין עסקת נשק שישראל עושה. כולם מדברים על זה כולם, כולם מדברים על זה...'. לאחר מכן השידור ממשיך: "אם זה לא היה ברור - אולמרט סיפר שלקחת שוחד בעשרות מיליוני דולרים ואין עסקת נשק שלא גזרת ממנה עמלה. עשרות מיליוני דולרים".