לאחר סיום ביקורו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ברוסיה, והטקס שנערך במשרד ההגנה הרוסי, בהשתתפות הנשיא ולדימיר פוטין, התייחס נתניהו לאירוע החזרת גופתו של זכריה באומל ואמר: "אנחנו באים עכשיו מטקס מאוד מרגש במשרד ההגנה הרוסי. טקס של פרידה, לא מהעצמות, חפצים שהיו על גופתו של זכריה באומל. זה היה טקס מאוד מרגש. הרמטכ"ל גרסימוב דיבר ואני הודיתי לפוטין שוב". 

לאחר מכן הוסיף הגורם המדיני: "הבנתם היום בבוקר שבעצם היה כאן מבצע של רוסיה וצבא רוסיה לבקשתנו. הנושא עלה לפני שנתיים בפגישה עם פוטין,  אח"כ השגנו מודיעין וביקשנו להתמקד בזה. הוא הסכים והיה קשר בינינו לפחות 4-5 פעמים בנושא. העלינו את הנושא, עשינו ניסיונות כאלה ואחרים ושוב. הקשר שנרקם הוא נכס של מדינת ישראל אני אומר את זה בצורה אובייקטיבית. לא היה דבר כזה. זה משרת אותנו בפגישות הענייניות על מה עושים בסוריה ואיך יכולים לפעול בתיאום מירבי. מה שהביא אותו לעשות את המעשה הזה שהוא רחוק מלהיות מובן מאליו. מאור מרגש שזה הצליח ואנחנו נמשיך". 

"לא יהיה פה תג מחיר מדיני. זה פשוט ביטוי ליחסים שלנו. אפשר לקבל את זה על פניו. פוטין דיבר בזמנו על היחסים המיוחדים בין ראש הממשלה לבינו. קודם כל מנענו התנגשות בינינו לבין רוסיה. הם עושים הרבה מאוד דברים. כאן יש דוגמה לדבר עליה. לנו יש אינטרסים כמדינת ישראל ולו יש אינטרסים כרוסיה אבל הנכונות למצוא את המשותף ולעשות צעדים יוצאי דופן כל השנים זו תוצאה ישירה של הקשר האישי המיוחד ומי שאומר את זה זה פוטין עצמו. זה לא משהו שרק אני אומר". 
 
העלית את העובדה שרוסיה דוחפת בימים אלה לקידום ועידה למזרח התיכון. זה עלה? 
"לא. זה לא רק המחויבות שלי לעניין הנעדרים. באות תלונות טבעיות שהמדינה לא עושה כלום. אז המדינה עושה וממשלות ישראל עשו אבל גם אנחנו עושים. 
ההבנה עם פוטין היתה שלא נדבר בכלל על הנושא הזה אם הדבר הזה לא יאפשר את המשך הפעולה".

כזכור, מדובר במאמץ רב שנים של קהילת המודיעין וענף איתור הנעדרים במחלקת נפגעים במהלכו בוצעו פעילויות מבצעיות שונות לאיתור נעדרי הקרב, שיאו של המאמץ בסדרת פעילויות שהוביל בחודשים האחרונים צה"ל בראשות אגף המודיעין והביאה לאיתורו והשבתו ארצה של רב-סמל זכריה באומל ז"ל. הלווייתו תתקיים היום בשעה 19:00 בערב, כשגם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ישתתף בה.
 
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגשו היום (חמישי) בקרמלין. "כפי שאתם יודעים הכוחות שלנו ביחד עם הכוחות הסורים מצאו את גופת החייל זכריה באומל, עשינו זאת כדי שמשפחתו תוכל להניח זר על הקבר שלו", אמר פוטין בתחילת פגישתם. נתניהו הוסיף: "אני תמיד שמח להיות כאן אבל היום אני נרגש ביותר כי אתה הדגשת את הערך העליון שהבאת חיילים לקבורה. אני מבקש להודות לך בשם עם ישראל. ספסיבה".