מספר 2 בכחול-לבן, ח"כ יאיר לפיד, המריא הבוקר (שישי) לנסיעת בזק לפריז ונפגש אחר הצהריים עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, בארמון האליזה. 


במהלך הפגישה דנו השניים בנושאים מדינים אזוריים, ביניהם ההתפתחויות האחרונות בסוריה, איראן, המצב בעזה ובלבנון. כמו כן דנו השניים באנטישמיות הגואה באירופה והצורך המידי לטפל בה. לפיד ישוב מחר לארץ להמשך הקמפיין של רשימת כחול לבן.



בתוך כך בכחול לבן ממשיכים להיערך ליום הבחירות. אתמול הגיע יו"ר המפלגה, בני גנץ, למאהל המחאה של תושבי הדרום בתל אביב, ודיבר עם התושבים. "מצטער שאתם צריכים להיות כאן", אמר להם גנץ. "בשלושת החודשים האחרונים הייתי שש פעמים אצלכם. עוטף עזה, אתם חזית ישראל. ההערכה שלי אליכם היא לא רבה, היא מטורפת".

 
לפיד עם גנץ. צילום: אלוני מור
לפיד עם גנץ. צילום: אלוני מור

"אני מוקיר את החוסן שלכם", הוסיף. "אתה חלק מהפתרון והדרישה שלכם לביטחון צודקת. חייבים להגיב בעוצמה לטילים, חייבים לשחזר את ההרתעה". בהמשך, הוסיף גנץ עקיצה לעבר מסיבת העיתונאים שכינס נתניהו בשבוע שעבר, בה הזמין את "קפטן ג'ורג'", שפרסם ציוצים מסיתים בטוויטר. "כשאהיה ראש הממשלה אתם תהיו האורחים שלי, לא קפטן ג'ורג'", אמר. "אתם לא תצטרכו לרוץ אחריי, אני אבוא אליכם".

על פי תוצאות סקר מעריב שפורסם הבוקר, כחול לבן זוכה ל-28 מנדטים - ירידה של 2 מנדטים לעומת הסקר הקודם - לעומת 27 מנדטים לליכוד, שגם היא יורדת ב־2 מנדטים לעומת הסקר הקודם. הסקר נערך בימים רביעי וחמישי השבוע, בשילוב של פאנל אינטרנטי וראיונות טלפוניים בשעות הערב ובמהלך היום, בקרב 1,097 איש/ה כמדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל (בני 18 ומעלה). טעות הדגימה – 3%.