השיבושים החוזרים ונשנים ברכבת ישראל, כולל השבתת פעילות הרכבת ביום שישי, עשויים לשנות את הזכות של עובדים במשק לשבות. השר ישראל כ״ץ מתכוון להעלות היום (ראשון) בישיבת הממשלה את בקשתו לכלול את חקיקת חוק בוררות חובה בשרותים חיוניים, שיאסור שביתות בשרותים חיוניים למשק ולציבור, בהסכמים הקואליציוניים הקרובים, ולחייב כל מפלגה שתצטרף לקואליציה לתמוך בחוק.



"השביתות הפראיות והעיצומים שנוקט ועד עובדי הרכבת, תוך פגיעה בנוסעים ובחיילי צה״ל, ומניעת פיתוח והערכות הרכבת להרחבת פעילותה, וחמור מכך, הגיבוי המתמשך שניסנקורן וחבריו להסתדרות נותנים להתנהגות פסולה זאת, מחייבים את חקיקת חוק בוררות חובה, שימנע שביתות בשרותים החיוניים", אמר השר כ"ץ.



שר התחבורה הוסיף כי "כשם שעשיתי סדר ברכבת בעבר, כך בכוונתי לעשות גם כעת. ניסיונו של ועד העובדים להחזיר את הרכבת לעידן האחיזה בשאלטר והשביתות הפראיות לא יצלח. הרכבת אינה רכוש פרטי של גילה אדרעי וניסנקורן וחבריו בהסתדרות לקידום אינטרסים אישיים ופוליטיים, הרכבת שייכת לציבור ונעשה הכל כדי להחזירה לפעילות למען הציבור".



כזכור, ביום שישי החליטה הנהלת הרכבת להשבית את פעילות הרכבת בעקבות מחלתם של שמונה פקדים,  מנהלי תנועה בפיקוד הרכבות הארצי. בהנהלה האשימו את יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי בשיבושים. מנגד, אדרעי הכחישה שהיא עומדת מאחורי המחלה, וטענה שההנהלה מיהרה מדי להשבית את הרכבת. 



"הוועד לא הורה לאיש לא להתייצב לעבודה או לשבשה. להיפך", אמרה אדרעי במכתב ששלחה לשר התחבורה ישראל כ"ץ וממלא מקום מנכ"ל הרכבת אורי שריר ביום שישי. "מדובר במסע הכפשה שקרי וכוזב נגד נציגות העובדים ונגדי באופן אישי. לא בכדי ההנהלה לא פנתה לבית הדין - לא מתוך שכחה או חוסר תשומת לב של מנהלי הרכבת! אלא כי אין ולא היתה הוראה כזו והם יודעים זאת היטב", הוסיפה.



בעקבות האירועים, החליטה ההסתדרות להקים ועדת בדיקה בראשות שופט. בראש הוועדה יעמוד השופט בדימוס אמנון סטרשנוב. הוועדה תתכנס עוד השבוע ותגיש את מסקנותיה והמלצותיה ליו"ר ההסתדרות בר-דוד מיד לאחר חג הפסח.