משלחת ישראלית, שמנתה אנשי עסקים ופקידים ממשלתיים והייתה אמורה לקחת חלק בקונגרס עסקים בבחריין ביטלה את ביקורה המתוכנן, זאת בשל "חששות ביטחוניים". כך, על פי הודעה שפרסמו היום (ראשון) מארגני הכנס. יש לציין, כי בימים האחרונים התעוררה מחאה בעקבות הביקור הצפוי, והפרלמנט אף הוציא הודעה בה הם מתנערים ממנו. 
 
על פי ההודעה, המשלחת הייתה אמורה להשתתף בקונגרס שאורגן על ידי רשת היזמות הגלובלית ב-15 לאפריל. על פי נשיא הארגון, ג'ונתן אורטמן, "הודענו למשלחת הישראלית שהיא מוזמנת להגיע, אך הם החליטו הבוקר לבטל את הגעתם בשל חששות ביטחוניים".
 
לדבריו, סיבה נוספת לביטול המשלחת הישראלית היה רצון "שלא לגרום להפרעות עבור 180 המדינות האחרות המשתתפות בכנס". 
 
הביטול מגיע, כאמור, לאחר שהפרלמנט של הממלכה הוציא הודעה הדוחה את הביקור, שעורר מחאות נגדו ברחובות הבירה מנאמה. בשנים האחרונות, ובעיקר עקב אינטרסים משותפים של בחריין עם ישראל בעקבות האיום האיראני, היחסים בין המדינות התהדקו ובכירי ממשל במדינה אף התבטאו מספר פעמים באהדה יחסית לישראל.

שר החוץ של בחריין, חאלד בן אחמד אל-חליפה. צילום: רויטרס

 
כך למשל, בחודש פברואר האחרון, אמר שר החוץ של בחריין, השייח חאלד בן אחמד אל-חליפה, כי "התרגלנו להתייחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני כסכסוך הכי חשוב, אבל אז ראינו שיש אתגר גדול יותר ורעיל יותר, הכי רעיל בהיסטוריה המודרנית שלנו - איראן. כשמדברים על איראן, צריך להיזהר".
 
עוד אמר אל חליפה, כי באיראן יש "עם, תרבות ואנשים רודפי שלום, אבל שלטון ניאו פאשיסטי. לישראל ולפלסטין היו תהליכים כמו קמפ דיוויד או ועידת מדריד, היו דרכים לפתור את זה אלמלא הכסף הרעיל של הרפובליקה האסלאמית (איראן). זה נושא שמונע מאיתנו התקדמות". 
 
בעבר דווח גם כי ישראל ובחריין מנהלות מגעים לכינון יחסים דיפלומטיים רשמיים, אולם לפי שעה היחסים המתקיימים לכאורה בין המדינות עדיין לא הפכו גלויים.