דבריהם של פרשני חברת החדשות גיא פלג ואמנון אברמוביץ' ממהדורת יום השישי ממשיכים לעורר סערה. כזכור, במהלך השידור, אמר פלג כי הוא לא מעלה על הדעת שראש הממשלה בנימין נתניהו ימנה את יריב לוין לשר המשפטים עקב עמדותיו כלפי מערכת המשפט ועל רקע כתב החדשות נגד נתניהו, ואילו אברמוביץ' "התבדח" על כך שמינוי כזה יוסיף לנתניהו שנת מאסר. 
 

שר המשפטים לשעבר חיים רמון הגיב היום (ראשון) לדברים בשיחה עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים ב-103FM, ואמר כי "כבר למדנו שבכל בדיחה יש אמת", ותקף את הפרקליטות שטרם הוציאה הודעת הבהרה בנושא. 

דניאל פרידמן אמר לי כמה וכמה פעמים שיש תפירת תיקים לשרים שמעזים להסתכל לכיוון בית המשפט והפרקליטות.
"למה לך ללכת לדברים של דניאל פרידמן? היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט אמר ב-2015, כשהיה מזכיר מהממשלה, שהפרקליטות בראשות היועץ המשפטי לממשלה תופרת לו תיק על רקע פרשת הרפז. זו עדות של היועץ המשפטי לממשלה כיום. לדעתי כבר בשבת הפרקליטות הייתה צריכה להוציא הודעה מוסמכת בה היא מסירה את הספק אם יש מישהו שעלול להבין חס וחלילה שיש שיקולים פוליטיים בהעמדה לדין בישראל. עד עכשיו אין קול ואין עונה מפי הפרקליטות. הדברים שנאמרו ב'חדשות 12' היו מפי שני פרשנים שמכירים הפרקליטות על כל רמ"ח אבריה. גיא פלג קרא לנתניהו לא לעשות את הטעות של אהוד אולמרט בטענה שהמינוי שביצע אהוד אולמרט הוא זה שחרץ את סופו המשפטי ואמנון אברמוביץ' מסכים עם גיא פלג לחלוטין".



"אנחנו כבר למדנו שבכל בדיחה יש חלק של אמת. מאיימים על יריב לוין לא מהיום שאם יעז להתקרב לתיק המשפטים מיד יוציאו עליו את עדות השקר לכאורה שמסר בתיק 2000. למה זה חשוב? כי יש אנשים לא מעטים שסבורים שאלו שרצו לעשות רפורמות גדולות במערכת אכיפת החוק מצאו את עצמם מחוץ למערכת בכל מיני דרכים וטענות. דיברת על דני פרידמן, על פי עדותו ועל פי ידיעתי ניסו פעמיים לתפור לו תיק".



ניסו לתפור את פרופסור פרידמן?
"ניסו להתחיל בחקירה נגד פרידמן פעמיים אבל אני לא רוצה להרחיב בזה. לפני 40 שנה הוא היה שותף לעסקת מקרקעין עם השופט ורדי זיילר ונטען שהוא מינה את ורדי זיילר לעשות חקירה בסוגייה שלי וקבע שהייתה רשלנות נגועה בזדון. אז אופיר פינס פנה מיד לפרקליטות שבדקה את הנושא ומיד סגרו את התיק".



40 שנה שיש עליהן התיישנות מטורפת.
"אכן. אנחנו ידועים כמי שבעד בית המשפט הישן ולא בית המשפט החדש. זה לא חשוב אם מישהו מהפרקליטות לחש להם אלא העובדה שהם שמכירים את המערכת ומעידים שככה זה עובד. מדהים שהנושא הזה לא הפך לשיחת היום שפותחת את כל המהדורות".



ורטהיים: כשאני האזנתי לדבר הזה לראשונה ראיתי פרשנות של אדם שמכיר את המערכת ואני לא חושב שמישהו לחש להם. ראיתי שמה שהוא אומר הוא שאם מינוי כזה יעשה העונש עליו הוא עוד שנה כי הוא ספק מושחת.


"אין שום דבר מושחת בבחירה של 61 חברי כנסת ומגיעים לבית המחוקקים. חיקוק פסקת ההתגברות שאני רציתי לעשות היא בהכרח דבר מושחת?"



ורטהיים: אם יוכח שהמוטיבציה שלו אחרת?
"עמדותיו של יריב לוין היו הרבה לפני שמישהו חשב להאשים את ראש הממשלה בכתב אישום".





סג"ל: אקריא את הציוץ של אביעד גליקמן, או איך שאני קורא לזה – תגובת הפרקליטות: "אף אחד בפרקליטות לא תפר ולא תופר תיקים לראשי ממשלות או שרי משפטים בגלל מינויים. צאו מהסרט הזה. אף אחד בפרקליטות לא מתכנן לתפור תיק לסמוטריץ', ליריב לוין או כל שם אחד. מותר לחשוב שמינוי מסוים לא טוב למשרד מסוים בגלל אג'נדות".


"אם פרשן צבאי יאמר משהו על הצבא הוא יאמר אותו על בסיס היכרות עם המערכת והאנשים ואנחנו נתייחס לזה ברצינות. כעת שני פרשנים בכירים שאינם אויבי הפרקליטות אומרים שנתניהו לא יעשה את הטעות שעשה אולמרט. זה הדבר הנורא. המשמעות היא שלמינוי שאתה ממנה יש השפעה על התייחסות הפרקליטות אליך בעניינים משפטיים. תראו את זה היסטורית, איך שאמרו את שמו שנשיא המדינה ראובן ריבלין כמועמד למשרד המשפטים החלה חקירה נגדו. מזוז אז אמר שיש סימון מטרות, או בעברית תפירת תיקים, וסגר את התיק".



פתיחה בבדיקה היא לא תפירת תיק.
"החקירה נגד ריבלין נמשכה שלוש שנים כדי שלא יהיה שר המשפטים. אין בשום מקום בעולם עוצמה כזו שדומה לשלנו".



לסיום, מה דעתך על היוזמה של אבי חימי למנות את דניציגר כנציג הלשכה בוועדה למינוי שופטים?
"דנציגר הוא אדם ראוי אך עצם העובדה שהוא היה שופט בית המשפט העליון היא בעייתית. אני הצעתי להקטין את הכוח של השופטים ושל לשכת עורכי הדין לטובת המערכת הפוליטית. אני בעד שנהיה כמו רוב העולם התרבותי שבו אין בכלל מעורבות אלא רק של אנשים פוליטיים".