שר התחבורה ישראל כ"ץ וראש הממשלה בנימין נתניהו מקדמים חוק בוררות חובה, המהווה הכרזת מלחמה על ההסתדרות והוועדים הגדולים, לפיו אי אפשר לקיים שביתה בלי בוררות בשירותים חיוניים, כך לפי דיווח שפורסם הערב (ראשון) בחברת החדשות. על פי הפרסום, השירותים החיוניים שאסור יהיה להשבית יהיו הרכבת, חברת חשמל, מקורות, בתי חולים, נתב"ג ועוד. כ"ץ ניסה לקדם בעבר את החוק ומי שבלם את זה אז היה שר האוצר משה כחלון. 
 
כ"ץ ציין: "אני סיכמתי היום עם ראש הממשלה על חקיקת חוק בוררות חובה לשירותים חיוניים שאוסר על שביתות במסגרת ההסכמים הקואליציוניים הקרובים. כל סיעה ומפלגה שתצטרף לקואליציה תצטרך להתחייב מראש על תמיכה בחוק. העיצומים הפראיים שנוקט ועד עובדי הרכבת, תוך פגיעה קשה בנוסעים ובחיילי צה"ל, וחמור מזה הגיבוי שניסנקורן וחבריו בהסדרות נותנים, מחייבים את חקיקת החוק".

הפרסום אודות כוונותיו של כ"ץ להעביר את החוק מגיע על רקע השביתה ברכבת ביום שישי האחרון. כזכור, הנהלת הרכבת הכריזה כי בשל הודעה פתאומית של שמונה פקדים (מנהלי תנועה בפיקוד הרכבות הארצי) על מחלה, התנועה תופסק עד להודעה חדשה. תנועת הרכבות הושבתה בשעה 8:00 בבוקר, והדבר עורר תגובות קשות מצד נוסעים רבים,  שהגיעו לתחנות הרכבת ונאלצו לחפש תחבורה חלופית להגיע באמצעותה לבתיהם. אלא שגם האוטובוסים הפכו במהרה עמוסים, והיו חיילים שחזרתם הביתה ארכה כארבע שעות, במקום כשעתיים בלבד. "חיכיתי בקוצר רוח להגיע הביתה, יצאתי ב־5:00 מהבסיס לתחנת הרכבת, ואז פתאום הודיעו שיש שביתה", סיפר חייל שהיה בדרך חזרה לביתו מהדרום.

בהנהלת הרכבת טענו כי מאחורי ההודעה הפתאומית של הפקדים עומד ועד עובדי הרכבת, בראשותה של גילה אדרעי, והזכירו כי רק לאחרונה הושבתה באותה שיטה תנועת הרכבות בשל "מחלה" של נהגי הקטרים. בהנהלת הרכבת אף תיעדו את אדרעי ביום שישי בבוקר בחדר פיקוד הבקרה של רכבת ישראל. בעקבות התערבותם של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד וגורמים נוספים, תנועת הרכבות חודשה לאחר כשעה וחצי של השבתה, אבל השיבושים נמשכו עד לשעות הצהריים. ההשבתה גרמה לביטולן של 80 רכבות, והתחבורה הציבורית הבינעירונית קרסה תחת העומס. בעקבות ההשבתה עלתה דרישה לפעול להדחתה של אדרעי מראשות ועד עובדי הרכבת.