"אפעל להחזרת המסתננים הבלתי חוקיים לארצות מוצאם", אומרת הח"כית החדשה מהליכוד מאי גולן (32), ממובילות המאבק של תושבי דרום תל אביב. "מאז שנבחרתי קיבלתי איומים ממסתננים", היא מספרת בראיון מיוחד ל"המקומון תל אביב".
 
גולן, שגדלה באזור התחנה המרכזית הישנה, נאבקת בעשור האחרון להוצאת המסתננים הבלתי חוקיים מישראל. בפריימריז היא נבחרה במקום ה־32 ברשימת הליכוד. "לא רק מתפקדי הליכוד בחרו בי, גם אזרחי המדינה, שבחרו בנתניהו", היא אומרת. "אני מחויבת למאבקים החברתיים, לשיקום השכונות בדרום תל אביב ובכל הארץ, לחיבור הפריפריה למרכז ולסיוע לנוער במצוקה. צריך לשקם את מערכות החינוך והבריאות, את התשתיות, להגביר את הביטחון האישי של התושבים. לא מדובר רק במסתננים בלתי חוקיים. אני רוצה לתת סיכוי שווה וכלים לכל נער בשכונות, כדי שיוכל להצליח".
 
עד היום לא הצלחתם להביא לשינוי משמעותי בנושא המסתננים. את מאמינה שהבחירה שלך תשנה משהו?

"אני מאוד מקווה. נוצרה הזדמנות היסטורית לקדם בכנסת את חוק פסקת ההתגברות, שיסייע להוצאת השוהים הבלתי חוקיים. החוק נועד להחזיר את המשילות למי שנבחר. עד היום נפסלו בבג"ץ ארבעה חוקי מסתננים וסגרו מתקני שהייה. גם חוק הפיקדון, שנועד להפעיל לחץ כלכלי על המסתננים, מיושם חלקית. החקיקה נועדה למנוע התערבות נוספת של בג"ץ ולהחזיר את הריבונות למי שנבחר בבחירות דמוקרטיות על ידי הציבור".

"רוצה להיות מעורבת בכל מה שקשור לענייני הגירה". מסתננים בדרום תל אביב. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

 
אז מה יקרה בדרום תל אביב?
"אפעל להחזרת הביטחון לתושבי השכונות, שנכבשו על ידי המסתננים. עד היום ארגוני שמאל טרפדו את הוצאת המסתננים למדינה שלישית. אני לא רואה בעיה להוציא את המסתננים לארצות מוצאם. בנוסף, אפעל להגביר גם את האכיפה. כיום לרשויות ההגירה יש רק 200 תקנים של פקחים בכל הארץ וזה כלום. צריך להוסיף תקנים רבים".
 
אולי צריך להפריד את רשות ההגירה ממשרד הפנים?
"בארה"ב יש שר הגירה. בישראל הרשות היא תחת משרד הפנים. מצדי, שתישאר תחת משרד הפנים ושילכו יד ביד. אני רוצה להיות מעורבת בכל מה שקשור לענייני הגירה".
 
את מאמינה שתצליחי להביא לשינוי?
"במציאות הקיימת, כל ניסיון יטורפד על ידי בג"ץ, ובגלל זה התנאי הראשון להצלחה הוא חוק פסקת ההתגברות. אלחם על זה שהחוק יחוקק, כי בלעדיו יהיה בלתי אפשרי לעשות משהו".
 
באיזו ועדה תרצי להיות חברה?
"קודם כל בוועדת הפנים, והייתי רוצה גם בוועדת הכספים. אני אהיה כתובת לתושבים בשכונות בכל הארץ".
 
איך הגיבו המסתננים כששמעו שנבחרת לכנסת?
"קיבלתי איומים ממסתננים והעברתי אותם למשטרה. גם הופנו אלי דברי נאצה וקללות, כינו אותי 'ניאו־נאצית'. מאז שנבחרתי, אני רואה הסתה פרועה נגדי, אבל זה בכלל לא מרתיע אותי. להפך, זה רק ידרבן אותי להוביל להשגת היעדים שהצבתי".