יותר מ־1,500 איש חתמו עד כה על עצומה באינטרנט, המתנגדת לכוונת הקואליציה לסגור בכנסת ה־21 את ועדת השקיפות שבראשה עמדה ח"כ סתיו שפיר (העבודה). ההחלטה לסגור את הוועדה התקבלה בפגישת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין עם בכירים בליכוד, ובהם השרים יריב לוין וזאב אלקין ויו"ר ועדת הכנסת ח"כ מיקי זוהר, כהכנה לוועדה המסדרת שאמורה לנהל את ענייני הכנסת עד לבחירת ועדות קבועות. ח"כ זוהר אמר ל"מעריב" שהכוונה היא להביא לוועדה המסדרת בקרוב את ההחלטה על סגירת "ועדת השקיפות". 
 
בתגובה צייצה ח"כ שפיר בטוויטר: "מי הוועדה שהכי מפחידה את הממשלה? ועדת השקיפות. לכן עוד לפני שהתכנסו הם מחליטים בצעד מכוער, וכמובן לא שקוף, לקבל החלטה שתחזיר את הכנסת אחורה ותעשה ספתח לקדנציה הממשלתית המושחתת בהיסטוריה. מה יש לממשלה להסתיר? ממה היא מפחדת? ממשלה שמסתירה מהציבור מידע היא ממשלה שמתכננת לפעול נגדו".
 
ועדת השקיפות, או בשמה המלא "הוועדה המיוחדת ליישום הנגשת המידע הממשלתי ועקרונות שקיפותו לציבור", הוקמה בכנסת היוצאת כיוזמה של ראשי המחנה הציוני.
 

בעצומה נגד סגירת הוועדה נאמר: "הממשלה החדשה טרם התכנסה, והדבר הראשון שהיא עושה זה לחסום את הוועדה שהכי מפחידה אותה בכנסת, ועדת השקיפות, המקום שהצליח בשנים האחרונות להוביל מהפכה של שקיפות. מחריד לראות לאן פניה של ממשלת השחיתות הזו, שרוצה להסתיר מהציבור את מעלליה בכל מחיר. ‎ועדת השקיפות פועלת משנת 2015 וקיימה עד היום מאות דיונים. סמכויות הוועדה ותחומי עיסוקה הם יישום הנגשת המידע הממשלתי ברוח חופש המידע, בחינת סוגי המידע העומדים לרשות הציבור, גיבוש עקרונות של שקיפות ודיווחיות של גופי הממשל".
 
הנושאים המרכזיים שבהם עסקה הוועדה נוגעים לשקיפות בתקציבי משרדי הממשלה; הרשויות המקומיות והתנהלותן מול הציבור; שקיפות במסלולי הפרטה בשירותי רווחה; עבודת משרדי הממשלה עם גורמים חיצוניים וחברות ייעוץ; מעקב אחר תוכניות ממשלתיות והצבת יעדים למימושן; הגברת השקיפות של הכספים הקואליציוניים; בניית תשתית מידע זמין לציבור בנושאי עירוניות, תחבורה ציבורית ודיור; פתיחת מאגרי מידע; ויצירת ממשק בלתי אמצעי בין בעיות הציבור לגורמים בממשלה.
 
לדברי יוזמי העצומה, "ביטול הוועדה יהווה פגיעה קשה בעקרונות השקיפות ובאמון הציבור בכנסת ובנכונותה ואפשרותה לפקח על עבודת הממשלה. בואו נפעל על מנת לא לאפשר לוועדה ליפול וניאבק על הזכות של כולנו לחופש לדעת".