הפרסומים האחרונים בנושא "עסקת המאה", שצפויה להתפרסם בחודש יוני, מעוררים גל של תגובות בעולם הערבי, שם, כך לפי מקורות דיפלומטים בכירים, מתגלעים חילוקי דעות קשים בין מספר מדינות ערביות בולטות ביחס להצעה האמריקאית, כך פורסם הבוקר (ראשון) ב"אל ערבי אל ג'דיד". 

לפי דיפלומטים ערבים בכירים שצוטטו בעיתון, במהלך הישיבה האחרונה של שרי החוץ של הליגה הערבית התברר כי הנציגים השונים מחזיקים בעמדות שונות בנושא, מה שהוביל לוויכוחים רבים ביניהם. 
מקור באחד ממדינות המפרץ אמר כי הצדדים "החליפו האשמות" בעקבות דיווח לפיו התכנית מציעה להקים מדינה פלסטינית בחלק משטחי סיני. לדבריו, "השיחות התמקדו במצרים ובירדן, לאחר שעומאן האשימה את קהיר בכך שנתנה לוושינגטון אישור ראשוני לעסקה". 
 

קושנר וטראמפ. העסקה תוצג ככל הנראה ביוני. צילום: רויטרס
קושנר וטראמפ. העסקה תוצג ככל הנראה ביוני. צילום: רויטרס

הוא ציין גם כי "השיחות שקיימה המשלחת המצרית, בהנהגת ראש המודיעין המצרי עבאס קאמל, עם ראשי צוות המשא ומתן האמריקאי, ג'ייסון גרינבלט וג'ארד קושנר, הובילו להעלאת הצעות הכוללות חילופי שטחים, כמו זו המתייחסת לסיני". לטענתו, "התפיסה האמריקאית אינה כוללת הקמת מדינה על שטח עזה, כפי שהיה בעבר".
הוא הוסיף כי "מלבד איחוד האמירויות, אין מדינות נוספות שתומכות בשלב זה בעסקה". עם זאת, מקור אחר ציין כי "היה חשש שירדן תאלץ להסכים לתרחיש האמריקאי, אך בסופו של דבר הסעודים שינו את עמדתם והביעו תמיכה בעמדה הנוכחית של הירדנים, שמתנגדים לעסקה".